Již dávno neplatí to, že autobazar je tu od toho, aby člověka jen oškubal. Věřte tomu nebo ne, ale slušné autobazary své zákazníky dokonce chrání a to tím, že odmítají prodávat některé vozy, které k nim jejich majitelé přivezou. Důvodů je hned několik, a my se na ně nyní podíváme.
Možná vás také napadlo, že problémem bude především stáčení kilometrů. To je ovšem omyl. Stočené kilometry jsou v našem nepěkném žebříčku až na čtvrtém místě. Tím prvním problémem je absence, či špatné fungování filtru pevných částic. Jeho výměna se může vyšplhat i na několik desítek tisíc korun, a proto není pro majitele vozu příliš příjemný tyto peníze do vozu investovat.
Některé z automobilů, ve kterých se objevil problém s filtrem pevných částic mají odstraněnou keramickou destičku, popřípadě je filtr provrtán ve své vrchní části. Někteří prodejci jsou však ještě dál, a nechávají přenastavit řídicí jednotku vozu tak, aby nepoznala absenci filtru. Bohužel na takový problém se většinou přijde až v momentě emisní kontroly.
Dalším velkým problémem jsou exekuce, které jsou na automobil uvaleny, a kvůli kterým se jich majitelé snaží zbavit mnohdy výrazně pod cenou. A na třetím místě se umístila snaha zákazníků vědomě zamaskovat poškozenou či nefunkční součást vozidla. Tento problém se často týká například vyhřívání zrcátek či oken, což je v letních dnes v podstatě neodhalitelná závada.
Stáčení kilometrů se umístilo až na čtvrtém místě, a statistiky naštěstí napovídají tomu, že tento trend postupně začíná mizet a podvodů ubývá. Souvisí to především s medializací této problematiky. I přesto však můžete stále narazit na někoho, kdo si jen tak stočí 100 i 200 tisíc kilometrů, jako by se nechumelilo. To jsou ovšem jen velké výjimky.