O obnovení v naší zemi tolik populární a známé značky Praga se již delší čas pokoušejí podnikatelé z Česka a Slovenka. Povedlo se jim k životu přivést monstrum, které by dokázalo hravě konkurovat i Veyronu, jeho název je Praga R1R.
Veškeré pokusy o obnovení českých značek, které mají svou nejlepší éru již dávno za sebou, se doposud potkávaly spíše s neúspěchem. Českým podnikatelům se zkrátka nějak nedařilo, až do teď. Čeští a Slovenští podnikatelé, kteří převzali známou značku Praga se ve svých dílnách již několikrát pokusily vytvořit něco, co staré pragovky připomíná jen velmi málo. Zaměřili se totiž na sportovní vozy.

Praga_R1R_silnicni_prvni_01_800_600

Prvním z nich byla Praga R1, ta sice prošla crash testy i homologací, ale tak nějak se na ní zapomnělo. Jenže lidé z Pragovky to nevzdali. Momentálně oznámili, že homologaci dostal jejich další vůz, který nese název Praga R1R a který se svým designem a výkonem může v klidu postavit vedle těch nejrychlejších supersportů světa, včetně Veyronu.

Praga_R1R_silnicni_prvni_04_800_600

Veškeré detaily vozu prozatím nejsou známy, protože Praga se rozhodla vůz odhalovat jen pomalu, ovšem i z toho mála co víme, jde hlava kolem. Model R1 disponoval 210 koňmi, na hmotnost 590 kilogramů, tedy 365 koňmi na tunu. Jeho nástupce Praga R1 Turbo pod svou kapotou ukrýval již 345 koňmi na 625 kilogramů, tedy 552 koňmi na tunu. A co nové R1R? Jeho přesný výkon zatím neznáme, ale podle výrobce by měl co do výkonu R1 Turbo ještě překonat.

Praga_R1R_silnicni_prvni_06_800_600

Dá se očekávat výkon okolo 400 koní, což je pořádné stádo. Automobilka se také hrdě chlubí tím, že by se měl vůz parametrově rovnat Veyronu, či Enzu. Dále je známo, že automobil využívá celokarbonový monokok. Víme také to, že automobil dostal silniční homologaci, díky čemuž je od zavření podniku Praga v roce 1947 opět prvním vozem s možností vjet na silnici.  Ovšem kdy se nám ukáže v celé své parádě a zda je plánovaná výroba více než jednoho kusu je prozatím záhadou.

Praga_R1R_silnicni_prvni_05_800_600