Passat, Mondeo či Laguna. Klasické modely, na které až do nedávné doby nedali řidiči v Evropě dopustit. Časy se ovšem mění a situace dnes vypadá zcela jinak.

Trend, který je nezadržitelný

Střední třída byla naprostým mainstreamem, ovšem s příchodem SUV je vše jinak. Její význam v posledních letech začíná klesat a bude se tak dít i nadále. Značky reagují na zákaznický nezájem a od některých modelů dokonce zcela upouštějí.

V loňském roce se prodalo o 12% méně vozů střední třídy a to 540 tisíc kusů. Firma odhaduje, že se tento trend bude držet i nadále a v roce 2021 klesnou prodeje pod hranici 400 tisíc kusů.

Větší a sportovnější

Velkou část z prodejů si ukousl segment SUV, což se odráží v nejvíce prodávaných modelech této kategorie. Zatímco dříve vévodil prodejům u Volkswagenu Passat, dnes jej začíná vytlačovat Tiguan, který do svých flotil volí i společnosti. Část klientely si střední třída uchovává u taxikářů, či řidičů Uberu, kteří oceňují velké vnitřní prostory a nižší spotřebu automobilu.

Výrobci se ta snaží ke všemu přistupovat trochu jinak a tak například Peugeot svou novou 508 pořádně přiostřil a tradiční kombík nahradil shooting brake. Podobnou cestou čel také Opel se svou Insignií, kterou výrazně zvětšil.

A právě na velikost sází tak Toyota, která končí s Aventisem a místo něj nabídne úspěšné Camry 4,8 metrů dlouhý sedan. U nás bude dostupná především jeho hybridní verze s 2,5 litrovým čtyřválcem.