Elektronické systémy tvoří vycpávku dnešních vozů. Řidiči však mají v jednom jasno. Tím zcela nehorším systémem je systém Stop-Start, který se dnes montuje snad již do každého prodávaného vozu v Evropě.
Elektronika pomalu ale jistě pohlcuje všechny součásti nových vozidel. Nabízí nám za to celou škálu nejrůznějších elektronických systémů, které nám mají pomáhat šetřit palivo, kontrolovat technický stav vozidla, parkovat, nebourat a spoustu dalších věcí. Některé z nich jsou nadmíru užitečné, některé jsou úplně k ničemu. Řidiči však mají jasno v jedné věci. Tím zcela nejhorším systémem je systém Stop-Start.

DB2009AU01777-small

Jeho úkolem je velice jednoduchá, ovšem podle výrobců efektivní věc. Při krátkodobém stání, jako je tomu například na světelných křižovatkách atd. má tento systém za úkol vypnout motor. Činí tak z toho důvodu, že se tímto úkonem šetří palivo a planeta tak může být nadále zelená. Systém ovšem nefunguje, pokud není motor prohřátý, nebo máte naplno puštěnou klimatizaci atd. Prostě pokud by se měla cucat energie z baterky, planeta neplaneta, motor bude běžet.

Audi_Stop-Start_System

Samozřejmě záleží na typu vozidla i na samotném motoru, ve většině případů však dochází k nepříjemným otřesům vozidla a ani pohotovost systému není vždy bezchybná. Motor totiž reaguje na vyšlápnutí spojky, či povolení ruční brzdy, ovšem u některých typů automobilů se stává to, že máte již dávno zařazeno a motor stále mlčí. Všeobecně nejhorší systémy Stop-Start nalezneme u dieselových motorů. O něco lepší je to u motorů benzínových. A nejlepší Stop-Starty mají vozy s hybridním pohonem.

images

A proč vlastně automobilky tento systém do vozů neustále montují? Odpověď je v celku jednoduchá. Za vším stojí neustále se zvyšující nároky Evropské unie na emisní normy u vozidel. Stop-Start však může například v kolonách způsobit ještě větší spotřebu, než v případě volnoběhu. Takže vše je otázkou.

psa-peugeot-citroen-to-intoduce-new-stop-start-system-21282_1