Elektronické systémy tvoří vycpávku dnešních vozů. Řidiči však mají v jednom jasno. Tím zcela nehorším systémem je systém Stop-Start, který se dnes montuje snad již do každého prodávaného vozu v Evropě.
Elektronika pomalu ale jistě pohlcuje všechny součásti nových vozidel. Nabízí nám za to celou škálu nejrůznějších elektronických systémů, které nám mají pomáhat šetřit palivo, kontrolovat technický stav vozidla, parkovat, nebourat a spoustu dalších věcí. Některé z nich jsou nadmíru užitečné, některé jsou úplně k ničemu. Řidiči však mají jasno v jedné věci. Tím zcela nejhorším systémem je systém Stop-Start.
Jeho úkolem je velice jednoduchá, ovšem podle výrobců efektivní věc. Při krátkodobém stání, jako je tomu například na světelných křižovatkách atd. má tento systém za úkol vypnout motor. Činí tak z toho důvodu, že se tímto úkonem šetří palivo a planeta tak může být nadále zelená. Systém ovšem nefunguje, pokud není motor prohřátý, nebo máte naplno puštěnou klimatizaci atd. Prostě pokud by se měla cucat energie z baterky, planeta neplaneta, motor bude běžet.
Samozřejmě záleží na typu vozidla i na samotném motoru, ve většině případů však dochází k nepříjemným otřesům vozidla a ani pohotovost systému není vždy bezchybná. Motor totiž reaguje na vyšlápnutí spojky, či povolení ruční brzdy, ovšem u některých typů automobilů se stává to, že máte již dávno zařazeno a motor stále mlčí. Všeobecně nejhorší systémy Stop-Start nalezneme u dieselových motorů. O něco lepší je to u motorů benzínových. A nejlepší Stop-Starty mají vozy s hybridním pohonem.
A proč vlastně automobilky tento systém do vozů neustále montují? Odpověď je v celku jednoduchá. Za vším stojí neustále se zvyšující nároky Evropské unie na emisní normy u vozidel. Stop-Start však může například v kolonách způsobit ještě větší spotřebu, než v případě volnoběhu. Takže vše je otázkou.