Volby nejhoršího vozu roku a nejhorších automobilů všech dob se pořádají poměrně dost často. Nikdy je nevyhrál poválečný Hoffman vyráběný v Německu, a my se ptáme: Sakra proč? Vždyť má snad všechny parametry pro to, aby tento titul získal.
Po druhé světové válce se doslova roztrhnul pytel s malými kompaktními automobily, které nabízely o něco více komfortu než motorky, ale asi jen o tolik co se za nehet vejde. Továren stálo všude habaděj, zbraně se vyrábět nemohly, tak se někteří pustili do výroby vozidel. Někomu se zadařilo, někomu ne a někdo zůstal je u jediného exempláře. A přesně to je i případ automobilu z Marsu jménem Hoffman.

Hoffman

Tento automobil s třemi koly v krásném plechovém provedení je dílem jakéhosi Mnichovana jménem Hoffman, který na jeho tvorbě zanechal dva roky života a nutno podotknout zcela promrhané dva roky. Tento automobil je velice zvláštní svou ošklivostí, nepraktičností a hlavně obrovským bílým volantem, který ovládá jedno zadní kolečko.

d53613451dd3a32a47fcd3854ce95492

Automobil vzal část svého základu z předválečné tříkolky Goliath Pioneer. Ovšem celou její techniku obrátil naruby a vzhůru nohama, díky čemuž byly naprosto podryty základy stability tohoto vozu. Masivní řídící čep se vine přesně středem vozu, díky čemuž pasažéři v interiéru, který je obložen dřevem a koženkou, zažívají středověk.

1951-hoffman-side-profile

Při nastupování potřebujete notnou dávku pohybového nadání a po usazení zjistíte, že přes A sloupek ven vlastně není vůbec nic vidět. Okna se stahují pomocí koženého pásku a skrze zadní část vozu vede i přívod paliva. Bezpečností pravidla tehdy ještě neexistovala, takže se mohlo experimentovat, jak jen se chtělo. IMG_8959-copy-599x400

Výkon motoru, ke kterému se dostávalo pomocí zadních dvířek má výkon asi 4,9 kW. Těchto 6,6 koníků si podupává s této plechové maštali společně s třístupňovou převodovkou, které nechybí ani zpátečka. Po nastartování se auto celé rozvibruje a dosáhnout s ním maximálky v podobě 45 km/h se rovná sebevraždě. No jen se na to sami podívejte.