Volby nejhoršího vozu roku a nejhorších automobilů všech dob se pořádají poměrně dost často. Nikdy je nevyhrál poválečný Hoffman vyráběný v Německu, a my se ptáme: Sakra proč? Vždyť má snad všechny parametry pro to, aby tento titul získal.
Po druhé světové válce se doslova roztrhnul pytel s malými kompaktními automobily, které nabízely o něco více komfortu než motorky, ale asi jen o tolik co se za nehet vejde. Továren stálo všude habaděj, zbraně se vyrábět nemohly, tak se někteří pustili do výroby vozidel. Někomu se zadařilo, někomu ne a někdo zůstal je u jediného exempláře. A přesně to je i případ automobilu z Marsu jménem Hoffman.
Tento automobil s třemi koly v krásném plechovém provedení je dílem jakéhosi Mnichovana jménem Hoffman, který na jeho tvorbě zanechal dva roky života a nutno podotknout zcela promrhané dva roky. Tento automobil je velice zvláštní svou ošklivostí, nepraktičností a hlavně obrovským bílým volantem, který ovládá jedno zadní kolečko.
Automobil vzal část svého základu z předválečné tříkolky Goliath Pioneer. Ovšem celou její techniku obrátil naruby a vzhůru nohama, díky čemuž byly naprosto podryty základy stability tohoto vozu. Masivní řídící čep se vine přesně středem vozu, díky čemuž pasažéři v interiéru, který je obložen dřevem a koženkou, zažívají středověk.
Při nastupování potřebujete notnou dávku pohybového nadání a po usazení zjistíte, že přes A sloupek ven vlastně není vůbec nic vidět. Okna se stahují pomocí koženého pásku a skrze zadní část vozu vede i přívod paliva. Bezpečností pravidla tehdy ještě neexistovala, takže se mohlo experimentovat, jak jen se chtělo.
Výkon motoru, ke kterému se dostávalo pomocí zadních dvířek má výkon asi 4,9 kW. Těchto 6,6 koníků si podupává s této plechové maštali společně s třístupňovou převodovkou, které nechybí ani zpátečka. Po nastartování se auto celé rozvibruje a dosáhnout s ním maximálky v podobě 45 km/h se rovná sebevraždě. No jen se na to sami podívejte.