Chtěli byste hybridní automobil? Pokud ano, pak si připravte poměrně dost vysokou částku. Tato inovativní technologie stále bohužel není levnou záležitostí. To by se ovšem mohlo změnit s novou technologií vyvinutou v Německu.

Hybridní technologie hrají v současném technologickém pokroku automobilového průmyslu prim. Není proto divu, že se všichni všemožně snaží vymyslet takový způsob technického řešení, které by minimalizovalo náklady spojené s hybridní technologií, a zároveň by umožnilo používání manuální převodovky. Jak se ovšem zdá v Německu přišli na celkem uspokojivý způsob, který je levný a umožní řidičům ušetřit až 20% paliva.

Německá firma Schaeffer přišla s technologií spočívající v hybridnímu modulu, který se vkládá mezi spalovací motor a převodovku. Jeho základem je elektromotor poskytující výkon 12 kW. Ten kombinuje hned dvě třecí spojky, které díky svým kompaktním rozměrům umožňují vložení celého systému v podstatě do jakéhokoliv vozu a to i do automobilů s příčnou konstrukcí hnacího řetězce. Systém je možné vložit jak k motorů spalovacím, tak i zážehovým. První spojka je ovládána manuálně či hydraulicky a druhá spojka má vlastní servomotor, díky kterému je možné jet pouze na elektromotor.

Rychlost při této variantě je maximálně 48 km/h což je ideální rychlost do města. Elektrická energie bez pomoci pak bude využívána i v případě, kdy automobil bude mít asistenta podélného parkování. Právě ten bude čerpat pouze elektrickou energii. Výroba této novinky bude zahájena ještě tento rok a měla by být prováděna v Číně. Zde má svou výrobu také Volvo a lze tak spekulovat nad tím, zda bude Volvo tento systém chtít využívat pro své nové vozy.