Číňané v říjnu opět zaznamenali nárůst meziročního obratu o 2 procenta na 2,7 milionu automobilů. Tento růst je prokázaný již pátý měsíc za sebou, ovšem začíná výrazně zpomalovat a to hned ze šesti procent, které platily ještě v září.
Tyto informace vyplynuli z informací zveřejněné čínským svazem výrobců automobilů. Zároveň také prokazují, že celoroční prodeje nejspíše nedosáhnout plánovaných pěti procent, které si prodejci od tohoto roku slibovali. „Neočekávali jsme, že říjnový prodej bude tak nízký,“ uvedl jeden ze zástupců CAAM. „Byli bychom rádi, kdyby letos prodej automobilů vzrostl o čtyři procenta,“ upozornil další.
Od ledna do října tohoto roku dosáhl prodej 22,9 milionu automobilů, což je zhruba 4,1 procentní nárůst oproti minulému roku. V minulém roce vzrostl prodej o neuvěřitelných 13,7 procent, ovšem po zvýšení daně Pekingem z obratu u automobilů s objemem motoru do 1,6, litrů na 7,5 procenta z původních pěti, se rychlý vývoj zpomalil. Díky skokovým nárůstům však čínský trh přeskočil trh v USA a stal se tak největším na světě.
Takovýto vývoj je zcela jistě plus i pro Škoda Auto, pro kterou Čína představuje velké odbytiště. Statistiky z Číny ukazují, že prodeje vozů s alternativním pohonem zahrnující také vozy hybrydní a elektromobily, se zvýšily téměř dvojnásobně. V současnosti se jich v Číně prodá 91 tisíc kusů.
Ovšem vládě to nestačí a výhledově chce zrušit prodeje automobilů se spalovacím motorem úplně. To především z důvodu zlepšování kvality ovzduší. Do roku 2025 tak také plánuje nastavení nových podmínek pro podporu tohoto trhu s elektrovozy, u kterých by vláda ráda, aby se prodeje zvýšily minimálně na jednu pětinu z celkových prodejů.