Nové vozy jsou doslova napěchovány elektronikou a tato skutečnost se týká i ruční brzdy. Pokud jí máte ve svém voze v elektronické podobě, určitě jste někdy přemýšleli, co se stane, pokud jí aktivujete v plné rychlosti. Zkoušet to však nemusíte, máme totiž pro vás odpověď!

Nashle klasiko

V momentě, kdy budete mít zájem o zcela nový vůz, asi se nevyhnete nutnosti pořídit si jej spolu s elektronickou ruční brzdou. Je to dáno tím, že výrobci jí preferují hned z několika důvodů. Tím prvním je cena, která je u elektronické brzdy výrazně nižší. Dále úspora místa v interiéru, protože elektronická brzda může být řešena pouze malým tlačítkem. No a pak je tu poslední, ale nejdůležitější prvek a tím je bezpečnost. Klasická brzda totiž brzdí zadní kola, což si pochvalují drifteři, ovšem pro ostatní jezdce to není to pravé ořechové a tak blokování všech čtyř kol skrze elektronickou brzdu je přeci jen lepší.

Zkoušet nic nemusíte

Vraťme se ale zpět k našemu pokusu. Elektronická brzda ve voze může být velkým lákadlem k vyzkoušení, co udělá v momentě, kdy jedete rychle po vozovce. Zkoušet to však nemusíte, udělali to za vás moderátoři pořadu TopGear Chris Harris a Rory Reid, kteří pokud uskutečnili v novém Golfu R.

Nejdříve se rozjeli na rychlost 200 kilometrů v hodině, aby následně brzdu aktivovali. Z automobilu nezačali létat třísky ani se nedostal do prudkých smyků, ale Golf prostě jen začal pomalu brzdit, až do úplného zastavení.

S driftováním se rozlučte

Moderátoři samozřejmě nemohli nevyzkoušet i to, zda se dá s vozem rychle ve smyku otočit. Ovšem ani toto elektronická brzda neumožňuje. Časy se prostě mění.