O promáčknutém plechu se většinou mluví v souvislosti s automobilem. Ovšem plech se může promáčknout i na motocyklu, lodi, nebo jakémkoliv spotřebiči. Záleží samozřejmě na rozsahu promáčknutí a na tom, zda lze příslušný díl s poškozením demontovat a opravovat zvlášť, nebo je třeba plech rovnat na autě či jiném předmětu.
Existuje spousta lidových rad i zkušeností šikovných amatérských i profesionálních opravářů. Možná vás překvapí, že na promáčknutý plech lze vyzrát i s obyčejným zvonem, kterým se čistí odpady. Zvon přiložíte na příslušné místo, přitlačíte a pak se pokusíte plech „vytáhnout“ do původní polohy. Jinou metodou je použití gumové paličky.
Na poškozené místo se přiloží potřebný kus dřeva zabalený do hadru kvůli ochraně povrchu a proti dřevu pak z opačné strany plech vyklepete. Záleží samozřejmě na přístupu k danému místu a rozsahu pomačkání plechu. Staří motoristé to také prováděli pomocí heveru na kliku, na který navařili silnější trubku potřebné délky. Na protilehlé straně se plech podložil trámem nebo kusem ocelové traverzy a silou heveru se pak plech vytlačil zpět.
V případech malých promáčknutých plošek je také řešením použití tmelu na bázi pryskyřice a skelné tkaniny. Dnešní moderní technologie umožňují odstranit drobná promáčknutí plechu celkem snadno. V autoopravnách si lehce poradí i s poškozením karoserie po krupobití nebo v důsledku otevření sousedního auta, jehož řidič vám vrazí svými dveřmi do vašich apd.
Taková drobná promáčknutí se mohou vyrovnat i zvenčí, ovšem nesmí to být v nějaké hraně či v ostrém zlomu. Pak se nemusí příslušný díl ani demontovat a lakovat. K vyrovnání slouží speciální indukční „tyčinka“, která poškozené místo na několika málo sekund nahřeje na teplotu 200 až 300°C, čímž se poškozené místo samo srovná v důsledku pnutí plechu. Operace se dokončí poklepáním plastovým kladívkem, aby se uvolnilo napětí a ani nepoznáte, že zde byl plech promáčknutý.