Očekávané Volvo XC40 se dostane do projede již v roce 2018. Na jeho výrobě spolupracuje i mateřská Geely a základem mu bude zcela nová platforma CMA.
Volvo je producentem velice specifických automobilů, kterým jde především o zákazníka, jeho pohodlí, požitek z jízdy a o jeho bezpečnost. I proto je koupě Volva sázkou na jistotu a v tomto případě většinou platí heslo: Kdo koupí neprohloupí. Na rok 2018 se připravuje i zbrusu nová novinka s označením XC40.
Tento model, jehož jméno prozatím není potvrzeno, je v současné době pro automobilku prioritou. Jeho základem bude zcela nově vyvíjená platforma CMA, tedy zkratka Compact Modular Architecture, která je určena především pro kompaktní vozy, a právě CX40 ji bude využívat jako první. Později by se k němu mělo přidat i Volvo V40, které by se mělo na trhu objevit v roce 2019. Na platformě s automobilkou spolupracuje i automobilka Geely.
Celá platforma je navržena tak, aby se dala použít jak pro levnější čínské modely, tak i pro exklusivnější a draží vozy švédského výrobce, které pracují s velice kvalitními materiály a mnoha dalšími trumfy, které ty čínské jednoznačně předčí.
Důvod spojení s čínskou automobilkou je čistě prozaický. Prodeje kompaktních vozů od Volva jsou natolik malé, že automobilka nutně potřebovala partnera, který by z části pokryl náklady na vývoj vozu a díky kterému je celá akce zisková.
Pod kapotou nových kompaktní modelů budou pracovat zcela nové motory Drive-E, které budou stavět na tříválcové a čtyřválcové architektuře. Automobily značky Volvo navíc nabídnou i možnost plug-in hybridního pohonu a za příplatek bude k dostání i systém autonomního řízení. Z prodejů modelu CX40 si automobilka slibuje opravdu mnoho a věří, že jí pomůže zvednout zisky. I proto sama investuje do vývoje nové platformy téměř 5,4 miliardy korun.