Američané mají rádi výstřednost, to všichni moc dobře víme. Ovšem kdo na to trochu zapomněl je Volkswagen. Ten se totiž nyní rozhodl pozměnit design svých vozů, které jsou určené pro americký trh. Američané si totiž stěžují, že jsou vozy nenápadné, nevýrazné a málo agresivní a přesně to od vozů Američané požadují.
Samotný Volkswagen připouští, že nabídka vozů v severní Americe není příliš emotivní, což by se dalo přeložit i jako nudná. Ve Wolfsburgském designerském centru se tedy rozhodli, že budou diverzifikaci vozů pro jednotlivé trhy méně podceňovat a speciálně se zaměřili na vozy pro USA, které by nyní měly o něco více ukazovat své drápy, cenit zuby a napínat svalstvo.
Tato změna by měla platit zejména pro SUV a sedany, které jsou v USA těmi nejoblíbenějšími vozy. Má to být řešení, jak prolomit dvouprocentní hranici této značky na Americkém trhu. Ta je totiž z Evropy, jakožto absolutní lídr, zvyklá na trochu jiná čísla, než je toto.
První vlaštovkou, které by nám měla tyto změny ukázat, by mělo být nové SUV, které se svou velikostí bude přibližovat Audi Q7. Snahou designérů je tedy aby tento vůz charakterizovalo jediné slovo a to výrazný. Naznačují to i koncepty tohoto vozu. Tím posledním byl například Coross Coupe GTE, které se svými rozměry, ale i maskou lehce blíží například Landroveru.
Neměli bychom však očekávat žádné obrovské a hlavně razantní designové proměny. Veškerý progres musí probíhat postupně a po malých krůčcích. A přesně to samé se dá očekávat i od nového designu Volkswagenů pro USA. Nejzajímavější však bude sledovat, jak se tyto změny promítnou i do Evropského trhu, protože nabídka v USA a Evropě, se snad krom Passatu a zmiňovaného nového SUV, překrývá. Takže změnu nejspíše pocítíme i my na starém kontinentu. A jelikož jsme přeci jen trochu, více konzervativnější, uvidíme, jak zde bude přijata.