Volkswagen brouk je legendou a pojmem mezi automobily a srdeční záležitostí pro všechny jeho milovníky. Pokud se podíváme zpět do historie tohoto unikátního vozidla, tak je nutno konstatovat, že se ve své době jednalo o revoluční auto. 

Ovšem nejen v době svého vzniku, i dnes se jedná o velice progresivní a designérsky unikátně řešenou karoserii, která je i na dnešní poměry stále aktuální. Ve třicátých letech 20. století mělo být na objednávku Hitlera vyráběno lidové vozidlo. Zakázky se chopil šéfkonstuktér Ferdinand Porche, který postavil první prototyp a od roku 1938 byla zahájena sériová výroba. Tehdy to bylo nadčasové auto, o kterém mohl těžko někdo předvídat, že původní návrh vydrží ve výrobě neuvěřitelných 65 let. Správný název zní Voslkswagen Type 1, a až v době beetlemanie dostalo toto autíčko lidové označení Brouk.

brouk 1

Bez zajímavosti ovšem není, že již v roce 1923 vytvořil v kopřivnické Tatře tamější konstruktér Hans Ledwinka model Tatra 11 s motorem vpředu, aby v r. 1931 sestrojil prototyp Tatra V570 a o dva roku nato prototyp V570 s proudnicovým designem, kterému se pak prototyp Porsche Type 12 nápadně podobal. Ledwinka použil jako první plochý vzduchem chlazený čtyřválec a stejnou koncepci v r. 1933 Ferdinand Porsche okopíroval v prototypu Porsche Type 32.

vw-type-1

VW brouk prodělal v průběhu dlouhých let desítky konstrukčních změn, ovšem linie karoserie zůstala stále stejná. Největšího boomu dosáhl brouk v šedesátých letech 20. století hlavně díky úspěšné marketingové kampani prezentující brouka jako levný, nenáročný a spolehlivý automobil. Vozidlo si získalo oblibu prakticky v celém světě a jeho pověst spolehlivého a nerozbitného vozu snad nejvíce proslavila doba pověstných hipies, kteří si brouka pomalovávali pestrobarevnými květy, které byly symbolem této pohodové doby.

5548007388_b1b06343ee_b

Výhodou brouka je také jednoduchá konstrukce, široká servisní síť na všech světadílech a také nesmírná popularita živená i spoustou jeho kladných filmových rolí.