VW Group má zcela novou značku a pod ní již první model. Jedná se o elektřinou poháněný crossover, který koncern vytvořil ve spolupráci s JAC.
Výhradně čínský Sol
Zájmem Volkswagenu je dále expandovat na Čínském trhu, který připravuje silnou ofenzivu proti smogu, který tuto zemi trápí. A právě elektrice automobily by mohly být tou nejúčinnější zbraní. Koncern plánoval prodej nového vozu pod značkou Seat, ale to Čína zatrhla a tak se zformovala zcela nová značka jménem Sol, které dokonce unikly snímky jejího prvního automobilu.
Již dříve se objevily na internetu první patentové skici vozy, které naznačovali, že se bude jednat o crossover, což nově uniklé snímky potvrdily. Automobilky vyvinula model ve spolupráci s čínskou společností JAC, od které pochází technika vozu a automobil je tak blízkým sourozencem modelu JAC iEV7S.
Podobný, i přesto jiný
Základní tvar obou vozů je shodný. Novinka od značky Soul má vše přepracovanou příď, jiný odlišný tvar přední masky, odlišné světlomety a jinou čtyřúhelníkovou masku, která prozrazuje původní plány se Seatem. Stejnou masku najdeme totiž u Ibizy, nebo Leonu. Oproti svému sourozenci má vůz i odlišnou záď s více protaženými zadními koncovkami. Zajímavé jsou i bronzové detaily, které evokují zase novou Cupru od Seatu.
Výkon automobilu bude 85 kW kW s točivým momentem 270 N.m. Maximální rychlost bude u Solu omezena na 13é kilometrů v hodině. Na jedno nabití by měl vůz díky 39 kWh baterii ujet až 350 kilometrů. Dojezd v běžném prostředí by se měl pohybovat kolem 280 kilometrů.
Pojmenování odkazuje na španělské pojmenování slunce, ovšem možná že to nebylo úplně nejlepší řešení, jelikož v angličtině i čínštině se dá s tím názvem tropit spoustu nepravostí. Automobil by měl být vyráběn letos ve městě Hefei.