Autosalon v Paříži je tu, a značky se předhání s tím, kdo představí zajímavější model či technologii. Letos však jasně zavládl Volkswagen, který zde představil první vůz na revoluční platformě MEB.

Nový koncept modelu by měl představovat budoucí podobu modelů wolfsburkské automobilky. Koncept je naprosto přelomový, co do designu, tak i technologie. Hned na první pohled zcela jistě zaujmou minimalisticky řešené přední světlomety, a také absence B sloupku. To umožňuje perfektní výhled z vozu i do vozu. Zajímavé jsou i čistě designové zadní dveře.vw90_57e50748b8fc0

Automobilka již dříve potvrdila, že automobil bude dosahovat podobných rozměrů jako současná generace Golfu. Uvnitř však nalezneme prostor, který je srovnatelný se současným Passatem. Toho bylo docíleno především díky nové hliníkové platformě MEB, která byla sestavena přímo na míru elektrickým automobilům. Svou roli zde hraje také “nafouknutí“ karoserie.vw91_57e507493d755

Architektura zcela nové platformy MEB umožňuje vložit baterie do celé podlahy vozu, což zvětšuje prostor pro pasažéry, ale také místo pro baterie. Díky tomu by automobil měl být schopen na jediné nabití dosáhnout dojezdové vzdálenosti až 600 kilometrů.vw92_57e507495bf7c

Podle Volkswagenu by revoluční koncepce vozu mohla přinést takovou slávu, že by se mohl zařadit po boku legendárního Typu 1, tedy brouku. Zda se mu to podaří či nikoliv si netroufáme odhadnout, ovšem v propadlišti dějin by skončit rozhodně neměl. Spíše se stane předzvěstí sériového elektromobilu, který by se měl začít prodávat do konce současné dekády.  Po jeho boku by se měl postupně objevit také elektrický crossover, elektrické MPV a nejspíše i elektrosporťák. Všechny typy by pak měly stát na platformě MEB.