Moderní pohony typu plug-in hybrid a extrémní úspora spotřeby paliva. To je budoucnost, která nyní zajímá téměř všechny automobilky světa a ani Škodovce se tato problematika nevyhýbá.
Plug-in hybridy se pomalu ale jistě vkrádají do automobilového světa a začínají vytlačovat standardní zážehové a spalovací motory. Začínají se objevovat v nabídkách všech velkých světových značek a jak to tak vypadá, nevyhne se jim ani Škodovka. Ta vidí budoucnost vozů ne v tom, zda budou schopny jezdit bez řidiče, ale v tom jakou spotřebu budou mít. Je jen otázkou času, kdy přijde generace, která vymění klasické motory za ty, které spotřebují maximálně dva litry paliva na 100 kilometrů.
Podle slov Škodovky jsou technologie pro vyvinutí vozů s tak malou spotřebou k dispozici, stejně jako potřebné know-how. Ovšem problém je v tom, že zákazníci na tyto typy vozů ještě nejsou připraveni. Jde o to, co je zákazník schopen akceptovat, a co zaplatit. Ovšem jak se zdá, cena hybridních vozů, i přes své původní vysoké ceny, bude postupně klesat a to dokonce pod cenovou hladinu klasického turbodieselu.
Ke snižování cen hybridů povede především nutnost jejich využívání v důsledku stále se zvyšujících nároků na produkci emisí. Právě zde jsou hybridy či plug-in hybridy tou nejrozumnější volbou a takový turbodiesel už o moc čistší udělat zkrátka nepůjde. Spalovací motory začnou čím dál tím více hrát až druhé housle a budou pouze sekundovat elektromotorům, kterým budou pomáhat s prodlužováním dojezdových hodnot.
Velmi brzy se tak i u Škodovky stane to, že litrové TSI bude vrcholná motorizace nabízených modelů. Co nejvýkonnější automobily totiž začnou velmi brzo ztrácet na své atraktivitě. Chápání vozu se totiž pomalu ale jistě mění z předmětu, kterým ukazujeme své bohatství a ego na předmět pro nutnou přepravu z místa na místo.