Škoda Auto zažívá pod křídly koncernu Volkswagen doslova zlaté časy. Díky němu totiž neustále stoupá na pomyslném žebříčku automobilové úspěšnosti. Nyní se na produkci podílí více než 10 procenty, což je dvakrát více, než když ruku v ruce začínaly. 
Dobře nebo špatně
Někteří tvrdí, že přechod společnosti Škoda Auto je pouze vizitkou neschopnosti našeho státu hospodařit s tradičními společnostmi, které mají potenciál, a které jsou odrazem samotné české státnosti. Tvrdí, že Škoda Auto je rázem více německá než česká, a že měla raději zůstat ve svých vlastních rukou.

Pod křídly VW
Samozřejmě, že tito lidé mají do jisté míry pravdu, ale ruku na srdce, kdybychom se Škodovkou hospodařili tak, jak jsme s ní hospodařili, dokud ještě byla naše, z pěkné klasiky by mohla být již jen vzpomínka, která by byla o dost smutnější, než pohled na dnešní podobu škodovky.

Té se totiž pod křídly koncernu Volkswagen mimořádně daří, což jasně dokazuje statistika, která nám ukazuje, že za 25 let, kdy Škoda Auto Volkswagenu patří, se její podíl na výrobě tohoto koncernu zdvojnásobil. Zatímco v roce 1991, byl tento podíl pouze 5,5%, v současné době je to více než 10%. Právě tuto středu, tedy zítra to bude přesně čtvrt století, co vláda Škodu prodala VW.

Růst a Octavia
Pokud se i podíváme, jak si Škoda stála v 90. letech, představovala její nabídka spíše chvost nabídky Volkswagenu. Automobily, které tato společnost produkovala, sice platily za spolehlivé, ale co se designu týkalo, nejednalo se o žádnou slávu. Velký zlom však přišel s modelem Octavia, a pak také s modelem RS, což bylo v našich podmínkách něco naprosto nevídaného a klasický Čech se poprvé mohl po letech posadit do opravdu sportovně laděného vozu.

Od té doby modelová nabídka jen rostla, a my se dočkali i takových modelů jako je Superb, který ve své třetí generaci jasně dokazuje, kam až to Škoda Auto dotáhla.