V minulém díle jsme si představili některé klasiky z první poloviny 20. století, které byly ve své době jakýmsi pomyslným oknem do budoucnosti a nejlepší na tom všem je to, že to bylo okno z českých dílen. Dnes se posuneme o pár desítek let vpřed. Podíváme se totiž na dva sportovní speciály z Mladé Boleslavi, které ve své době představovaly vrchol konstruktérského umu českých inženýrů.
Škoda ÚVMV 1100 GT (1970)
Celý automobil jako by si pohrával s křivkou. Díky zkosené přídi a velmi moderně řešené zadní části vozu, působil vůz ve své době opravdu přelomově. Jednalo se o jeden z prvních sportovních prototypů od společnosti Škoda, který se nesl v duchu kupé. O výkon vozu se staral čtyřválcový motor o výkonu 55 kW. Nejdůležitějším byl však sportovní design. Zajímavostí je, že ve vozidle byla použita sériově vyráběná zadní světla. Ta však, hlavně díky ztvárnění a proporcím zadní části vozidla, působila velmi přirozeně a zapadala do celkové koncepce vozu.
Škoda 110 Supersport (1971)
Pamatujete si na Kita z filmu KnightRider? Tak možná se zrovna ten inspiroval právě u vozu 110 Supersport. Hned při prvním pohledu na něj zaujmou diváka ostré žiletkové tvary, které byly v té době velmi moderní. Při detailnějším prozkoumání vozidla zaujme spousta nápaditých řešení, které byly na vozu použity. Mezi ně patří například výklopné kulaté světlomety, v podobě panelu. Ten celému vozu propůjčil velice jedinečný a charakteristický vzhled.
Stejný princip, jako u světlometů, byl použit i na zádi, která je velmi masivní hlavně díky bokům. Celý automobil je obehnán ochranným kruhem, který dominuje celé karoserii. Ještě více pak vynikne při otevření dveří, které jsou propojeny s čelním sklem a střechou. Velmi zajímavým prvkem je také kryt motoru, který se vyznačuje mohutností.