Automobilka Škoda je již řadu let hlavním sponzorem veleznámého cyklistického závodu jménem Tour de France. Ku příležitosti poslední etapy letošního ročníku se automobilka rozhodla vyslat na trať i zbrusu nový model jménem Kodiaq.
Jak vás jistě již napadlo, automobil na silnici nevyjel tak, jak bude vypadat jeho sériová podoba. Škodovka si stále velmi úzkostlivě střeží podobu novinky a tak měl i Kodiaq na Tour důmyslné maskování. Pro někoho je to zklamání, pro někoho nemusí být, zvláště pak pro některé obyvatele Paříže, kteří si mohli automobil prohlédnout večer před startem a to přímo v centru města, kde byl kodiak focen na promo fotografie a projížděl si také dopředu trasu, kterou následující den absolvoval.
Jak už jsme říkali, vůz měl na sobě maskování, ovšem ne to, na které jsme byli u Kodiaqa doposud zvyklí. V Norsku se nám vůz představil v šedočerném kabátu, ovšem pro Tour byl zhotoven zcela nový design pracující především s rudou barvou. Ta je pro Tour a Škodovku symbolická, protože i Superb mobilního dispečinku s ředitelem závodu Christianem Prudhommem, je taktéž oděný v rudém zbarvení.
Automobilka sponzoruje Tour již třináctým rokem po sobě. Dodává automobily organizátorům i některým týmům. Letos bylo těchto vozů více jak 300. Nový, až sedmimístný Kodiaq se nepředstavil v Paříži náhodou. Po premiéře v Berlíně, která proběhne 1. září se nám pak pořádně ukáže na autosalonu právě v Paříži. Toho se dočkáme na přelomu září a října. Na trh se automobil dostane až na počátku příštího roku.
Krom Škodovek však byly na trati k vidění i další zajímavé vozy. Vždy vědí, co dělat když se takový moment naskytne. Automobilky totiž často využívají tento cyklistický závod k ukázce svého nového modelu. Minulý rok tak například Asto Martin prezentoval svůj vůz model DB9, na kterém byla speciálním způsobem uchycena náhradní kola pro jezdce.
Škoda plánuje být oficiálním sponzorem tour i v příštím roce a proto je dost pravděpodobné, že momentální Superby a sem tam Octavii, do značné nahradí již plně prezentovaný model Kodiaq, který je sice velký, ale bez problému pojme vše, co budou závodníci na své dlouhé etapě potřebovat.