Automobilka Seat přivezla mimo Mii a nové Ibizy na ženevský autosalon také svůj nový liftback Toledo, prozatím jen jako koncept. Avšak označení koncept je zde již téměř zbytečné, protože se designérsky jedná už o finální podobu sériové výroby a můžeme očekávat, že i leskle černá vnější zpětná zrcátka a sportovní přední maska chladiče se do sériové výroby dostanou.
Nový koncept Toleda má délku 4,48 metru, což je na svou třídu vyšší průměr, ale to, jak je interiér auta postaven, dělá z tohoto auta přinejmenším opticky robustnější vůz. Svým rozvorem 2,60 metru jistě poskytne dostatek prostoru i pro početnější posádku vozu. Když se podíváme do historie Toleda, zjistíme, že nový koncept se jistými prvky vrací ke svým předchůdcům – první generace Toleda byla také liftback (další generace byly již sedan a poté jakási kombinace malého MPV a hatchbacku). Dále si také můžeme povšimnout již tradičních lichoběžníkových prvků na masce chladiče a na velkých vstupech vzduchu v nárazníku.
Vnitřek auta nabídne skromnější šířku, a to pouhých 142 cm, ale konstruktéři od Seatu chytře vymysleli uspořádání vnitřních prvků auta – kombinace velkých prosklených částí, krátké palubní desky a notně zúžené výplně dveří vytváří pocit mnohem širšího a prostornější vozu, než jakým nové Toledo parametrově je. Čeho si ale nemůžeme nevšimnout, je jistá podobnost interiéru se Škodou Superb – rovná čistá linie palubní desky, výdechy klimatizace i střední sloupek se podobají koncernovému „staršímu a vyspělejšímu“ bratrovi.
Čím by nové Toledo mohlo na českém trhu plném chatařů a chalupářů uspět, je obrovský zavazadelník, do kterého se díky výklopné stěně výjimečně dobře přistupuje.
Dále také fakt, že Škoda na ženevský autosalon nepřivezla svou Škodu Rapid, které se mají společně s novým Toledem vyrábět v Mladé Boleslavi, nám může poskytnout jistý obrázek toho, jak by nový Rapid mohl vypadat v sériové výrobě. Doufejme, že bude Škoda přinejmenším tak vydařeným autem, jakým se zdá nové Toledo být.