Elektrická mánie se pomalu ale jistě začíná rozbíhat na plné obrázky. Její součástí chce být i Seat, který momentálně finišuje svou práci na vůbec první elektromobilu této značky. Známe jeho jméno, cenu i rozměry.

Vedení výzkumu společnosti Seat prozradilo hned několik velkých novinek ohledně připravovaného automobilu. Tou první je, že se bude jednat o automobil, který se bude svou velikostí blížit modelu Leon, ovšem prostor v jeho interiéru bude daleko bohatší. Automobil bude stát platformě MEB, která byla vyvinuta speciálně pro elektromobily. Na trh by se měl dostat v roce 2020.

Nové registrované známky pak prozrazují, že se automobil bude jmenovat podle nejstylovější Barcelonské čtvrti El Born, do které elektrovůz skvěle zapadá. Můžeme se tak těšit na název jako Seat Born, Born-E či E-Born.

„První vůz s platformou MEB bude menší než naše velké SUV, které odhalíme už brzy,“ uvedl Dr. Matthias Rabe, viceprezident Seatu pro výzkum a vývoj. „Velikostně se auto značně podobá Leonu, ale díky použitým základům nabídne mnohem více prostoru v kabině.“

Vůz by se měl v mnohem podobat rodině I. D. od Volkswagenu. Cena automobilu by se měla rovnat ceně, za kterou je momentálně nabízena Ateca. Její cena v ceníku startuje na 481 tisících korun. Ovšem cena elektromobilu bude startovat spíše z druhého konce ceníku Atecy, ve kterém najdeme toto SUV za 857 tisíc korun s dvoulitrovým TDI, pohonem všech kol a samočinnou převodovkou DSG.

Seat nyní zvažuje myšlenku zavést i tzv. předplatitelnou výbavu. Ta by měla obsahovat jednotlivé výbavové prvky, které si však bude řidič moci předplatit na určitou dobu. V praxi by to znamenalo, že by vyhřívané sedačky vyhřívaly třeba jen dva rok, a to samé platí i o výkonu.

Automobil je momentálně hotový z 95%. Pevně jsou dány rozměry, včetně délky, šířky a rozvoru. „Je to opravdu hezký vůz. Vypadá výrazně a uchovává si to nejlepší ze značky Seat,“ dodává zástupce španělské automobilky.

Seat nyní zvažuje myšlenku zavést i tzv. předplatitelnou výbavu. Ta by měla obsahovat jednotlivé výbavové prvky, které si však bude řidič moci předplatit na určitou dobu. V praxi by to znamenalo, že by vyhřívané sedačky vyhřívaly třeba jen dva rok, a to samé platí i o výkonu.

Automobil je momentálně hotový z 95%. Pevně jsou dány rozměry, včetně délky, šířky a rozvoru. „Je to opravdu hezký vůz. Vypadá výrazně a uchovává si to nejlepší ze značky Seat,“ dodává zástupce španělské automobilky.