Předchozí měsíc došlo k tomu, že Evropský parlament schválil limity, které se budou týkat našich vozů, respektive jejich motorů a také emisí oxidu uhličitého. Nyní došlo i k tomu, že tyto limity schválili i jednotlivé členské státy, a tak budou muset automobilky od roku 2021 dodržovat normu, která bude 95 gramů na 1 kilometr. Spolu s touto normou i nadále platí, že od roku 2015 je tato povinná hranice 130 gramů.
A samotný rok 2021 rozhodně také nebyl schválený jednomyslně, jelikož původní navrhovaný termín byl roku 2020. Členské státy se však dohodly na určitém kompromisu. V něm mělo hlavní slovo Německo, které je v Evropě největším producentem, a které tak Evropskou komisi dokázalo dotlačit k tomu, aby termín o rok posunula. Ale v roce předchozím již musí tuto hranici splňovat alespoň 95 nových vozů. Kromě toho zavádí toto nařízení i takzvané superkredity, což znamená, že pokud bude mít některý z vozů o polovinu menší emise, může si automobilka tento vůz započítat jako dva samostatné. Tyto superkredity by měly platit do roku 2022, a samotné automobilky tuto možnost rozhodně vítají s nadšením.