Některá města zkrátka chtějí potěšit cyklisty za každou cenu. A jedním z takových měst je také Praha. A řidiči jako takoví samozřejmě moc spokojení nejsou, jelikož pro ně to znamená další omezování a v principu také zdržování. To vše schováno za tím, aby se mohli cyklisté cítit v ulicích metropole bezpečněji. Největší nárůst „třicítek“ se poté očekává na Praze 3, 6 a 10. Ti, co podobný krok podporují, často argumentují i snížením hluku, nebo také emisí. To se však rozhodně nedá potvrdit, jelikož při zařazení vyššího stupně budou otáčky stále vytáčeny do vyšších hodnot. A z hlediska emisí to může přinést naopak zvýšení – nehledě na samotnou spotřebu vozu.
A samozřejmě spolu se značkami se plánuje i důsledné kontrolování, jelikož třicítkou dnes jede opravu málokdo. Kromě hlídkujících policistů tak mají být zavedeny i jiné formy účinného zpomalení. To vše tak vede k tomu, že se Praha snaží uvést v život i projekt takzvaného bikesharingu, tedy možnosti sdílení kol. V první fázi by se mělo počítat zhruba s tisícem kol, pro které bude po celé Praze k dispozici přes 150 stojanů. A takový počet cyklistů na silnici možná povede k tomu, že řidiči budou muset jet ještě pomaleji, a to aniž by sami chtěli.