Píšeme tu povětšinou jen novinky ze světa automobilů, tak dnes udělala redakce výjimku a nahlédneme spolu i do světa železnic. Jde konkrétně o obří veletrh, který je určen všem fanouškům železniční techniky. Zavítáme spolu na jeden z největších světových festivalů zaměřených na hlavně na vlaky.
Ačkoliv se většina logistických společností zaměřuje a přepravu zásilek prostřednictvím kamionů, tak železniční technika má v současnosti stále nezastupitelné místo. Stejně tak jako v automobilovém průmyslu, tak i v železničním dochází k neustálým modernizacím a vylepšením, které by měly znamenat rychlejší a bezpečnější přepravu většího množství nákladu.
Nejznámějším světovým železničním veletrhem je InnoTransse, jedná se o akci, která za poslední roky pořádání neuvěřitelně získala na popularitě. Zatímco v roce 2008 dorazilo na veletrh 85592 lidí, tak o 4 roky později to bylo o polovinu lidí více a účastnili se odborníci z více než 140 zemí světa.
Veletrh pro rok 2014
Veletrh se samozřejmě konal i letošní rok a opět v hojném počtu. Celá akce proběhla 23-26. září a účastnili se vystavovatelé z více než 50 zemí světa. Celkem jich bylo přes 2700. Kolejová vozidla stála na cca 3500 km kolejí a k vidění byly nejnovější stroje z branže.
Tyto veletrhy jsou pořádány, aby se odborná i laická veřejnost seznámila s tím, jak funguje logistika na kolejích. Dopravní dráhy jsou nenahraditelnými tepnami, které pomáhají především s dopravou nákladů, na které by kamionová doprava nestačila.
Oproti minulému veletrhu dorazilo o desetinu více vystavovatelů a tak byl veletrh opět o něco pestřejší, než ten předchozí. Železniční logistika nijak neoslabuje, ba naopak, má stále lepší vyhlídky do budoucnosti, jelikož v ní vidí potenciál stále více společností.
Ačkoliv je veletrh pořádán v Evropě, tak se ho účastnila i Amerika a Asie, která zde představila o 41% více expozic, než při minulém festivalu. Železniční doprava má však stále své velmoci, kterými jsou Francie, Německo a Itálie.
Pro veletrh je důležité, že je mezinárodní, díky tomu mohou společnosti z různých zemí snadněji navazovat spolupráce, jelikož koleje vedou nejen mezi jednotlivými zeměmi, ale také mezi kontinenty. Na festivalu nechybělo zastoupení pro Českou republiku, z Čech přijelo 88 vystavovatelů, kteří prezentovaly především Škoda Transportion. Ze Slovenska přijelo 22 vystavovatelů, mezi kterými byly ŽSSK Cargo a Tatravagónka Poprad.
Na veletrhu bylo prezentováno mnoho nových technologií, ale logistice byla věnována jenom část. Zatímco na nákladní dopravu zde dohlíželi odborníci ze spedičních společností, veřejnost zajímaly především změny v osobní přepravě, u které došlo k výraznému vylepšení interiéru většiny přepravních vozů. Rekord v návštěvnosti byl opět prolomen a veletrhu se účastnilo kolem 139 tisíc lidí. Pro další veletrh se očekává účast ještě vyšší.