Doba zmenšování se netýká jenom motorů, ale týká se i velikosti aut. Razantním zmenšením prošel Peugeot 208, který se oproti svému předchůdci zmenšil o nemalých 7 cm. Volkswagen však zmenšování dotáhnul ještě dále. Potvrdil výrobu modelu Taigun, který představil nejdříve jako koncept a nyní poslal plánovanou podobu na patenční úřad.
Když se řekne SUV, tak si každý představí veliké auto jako typu Touareg. Někteří už požadují za SUV i Yetiho, ale jde považovat za SUV auto nižší třídy jako například Opel Mokka? A teď si představte, že na SUV lze upravit třeba Škodu Citigo. Teď si říkáte, že jsme zcela jistě blázni ;) Nebojte se, ještě jsme nezešileli. Volkswagen totiž takové auto připravil – Volkswagen Taigun.
Tento model vychází z platformy, kterou používá jak Škoda Citigo, tak i jeho bratříčci – Seat Mii a Volkswagen Up! Volkswagen tak přišel s novou kategorií aut, kterou by šlo nazvat třeba Mini SUV nebo obrněná nákupní taška :) Oslovil vás tento vůz? Pokud ano pište do diskuze, rádi bychom znali váš názor.
Ač se jedná o mini SUV, tak rozměry oproti modelu Up! narostly a ne jenom o pár centimetrů, ale na délku o úctihodných 32 centimetrů. Rozměr Taigunu tak dosahuje 3,86 m, což je pořád o 14 centimetrů méně než Škoda Fabia. To jenom pro představu jak velké nebo spíš malé SUV taigun bude :) Na šířku bude vůz mít 1,73 m a výška bude 1,57 m. Rozvor náprav činí pouhých 2.47 m, nárust oproti Up! je tedy pouhých 5 cm. Rozměr zavazadlového prostoru se též zvětšil, nově bude mít dokonce 280l.
Model Taigun bude pohánět kromě klasických atmosférických motorů také nový třívalec 1,0 TSI o výkonu 81 kW a točivém momentu 175 N.m. Spekuluji se ještě o novém dvouválci 0,8 TDI. Na kompletní technické specifikace a ceník si budeme muset ještě počkat. Modelu Taigun bychom se totiž měli dočkat až v roce 2015. Je otázka, jestli o toto mini SUV bude u nás a v západní evropě zájem. Moc šancí mu nedáváme, předpokládáme, že cena bude minimálně o 30 tisíc vyžší oproti modelu Up!/Citigo a za tu cenu si už můžete koupit auto nížší třídy.