Volkswagen představil dieselovou verzi modelu Golf sedmé generace ještě předtím, než bude oficiálně představen na autosalonu v Ženevě, který se bude konat příští měsíc.
Poté, co tento týden Volkswagen předčasně předvedl nový e-Golf, pokračuje s představováním nových modelů právě novou nejsilnější naftovou verzí nového Golfu, který se začne prodávat toto léto. Bude ho pohánět 4válcový dvoulitr se systémem vstřikování common rail o výkonu celých 181 koní (135 Kw) při 3 500 otáčkách/min. a kroutícím momentem 379 Nm mezi 1 750 a 3 250 otáčkami/min. V porovnání s předchozím modelem je nové GTD o 13 koní a o skoro 30 Nm silnější.
Tento výkon bude přenášen na přední nápravu pomocí standardní šestistupňové manuální převodovky, nebo volitelné dvouspojkové šestistupňové automatické převodovky DSG. Nový Golf je také rychlejší v porovnání s předchozím modelem. Z nuly na sto nový Golf zrychlí o 0,6 vteřiny rychleji, což znamená za pouhých 7,5 sekund a zároveň dosáhne maximální rychlosti 230 km/h, což je o 8 km/h více, než dokázal předchozí model.
Spotřeba toho naftového dravce rozhodně neodpovídá ta velkému výkonu. Volkswagen totiž udává kombinovanou spotřebu pouhých 4,1 litru a emise CO2 109 g/km. Oproti minulému modelu si v tomto ohledu polepšil v obou směrech – snížil spotřebu o desetinku litru na sto kilometrů a emise klesly o 30 g/km.
Nový Golf bude vážit 1 302 kg a bude standardně vybaven 17palcovými hliníkovými koly s pneumatikami o rozměru 225/45 a bude oproti standardnímu modelu vybaven sportovním podvozkem. Co se týče vzhledu exteriéru ve srovnání se standardním modelem, tak nové GTD bude mít jiné sportovní nárazníky, více výrazný zadní spoiler, rozšířené prahy, chromované koncovky výfuku a také difuzor. V interiéru bude řidič šlapat na sportovní pedály z nerezové oceli, kroutit sportovním volantem a sedět ve sportovním sedadlech.