Již v loňském roce nám Volkswagen představil v rakouském městě Reinfitz studii Golf GTI Cabriolet Concept a to, jak tato studie vypadala, nám napovědělo, že se můžeme těšit i na sériovou podobu tohoto vozu.
A to se také stalo. Na právě probíhajícím autosalonu v Ženevě byla u stánku Volkswagen představena sériová verze Volkswagenu Golf GTI Cabrio. Abychom byli upřímní, kdybychom nevěděli, že se jedná o ostrou verzi tohoto vozu, ani bychom to nepoznali. Od ní se liší totiž jen několika malými detaily jako například logem GTI na levé straně přední masky i na zádi, sportovně upraveným nárazníkem, zadním difuzorem, chromovanými koncovkami dvojice výfuků a 17palcovými koly z lehkých slitin.
V interiéru se změn událo ještě méně – sportovní sedadla a na středovém panelu jedno tlačítko, které slouží pro stažení všech oken a stažení/natažení střechy. U tohoto tlačítka bychom Volkswagenu vytkli jednu věc a to tu, že tlačítko se musí během celého procesu držet, což není zrovna praktické řešení obzvlášť, když tento proces může probíhat až do 30km/h rychlosti. Celá tato operace sice trvá pouhých 9,5 sekundy, cože není mnoho, rozhodně by ale bylo pohodlnější jen zmáčknout tlačítko a o více se již nestarat. Co se týče interiéru, který je koncipován pro čtyři osoby, ten by měl i při plném obsazení vozu poskytnout dostatek prostoru všem cestujícím.
Kabriolet samozřejmě sdílí tu samou motorizaci, jako ostrý hatchback, tudíž přeplňovaný čtyřválec 2,0 TSI, který poskytuje úctyhodný výkon 155 kW (211k). Poháněna jsou pouze přední kola a to buď pomocí klasické šestistupňové manuální převodovky, nebo dvouspojkové automatické DSG. S tímto výkonem se z nuly na sto dostane za 7,3 s a ručička rychlosti se zastaví až na 237 km/h (v případě DSG na rychlosti 235 km/h).
Bezpečnost celé posádky zajišťuje již známý systém ochranných profilů umístěných za zadními sedadly, které se v případě hrozícího převrácení vozu v několika málo okamžicích vystřelí a ochrání tak cestující místo střechy. Na český trh by se měl dostat v létě tohoto roku.