Automobilka Peugeot a vůně nafty k sobě nerozlučně patří. První vůz na toto palivo byl právě v této automobilce vyroben již před dlouhými 75 roky, a to přesně v roce 1938. Pravdou je, že Francouzi s tímto pohonem koketovali již o deset let dříve, ale vůz jako takový skutečně opustil brány automobilky až v tomto roce. Jednalo se o sedan s označením Peugeot 402, který byl inspirován americkým vozem Chrysler Airflow. Pod kapotou byl čtyřválec o objemu 2,3 litru, který dosahoval výkonu pouhých 40 kW, tedy 55 koní. Oproti benzinovému motoru, který dosahoval jenom o něco málo vyššího výkonu, byl však o celou třetinu úspornější.
V důsledku druhé světové války však došlo k přerušení výroby, která mohla pokračovat až v roce 1959, kdy světlo světa spatřil model 403. Následovali další modely, jako 404, menší model 204, nebo i luxusní vůz 604 D turbo. S přelomem století samozřejmě přišla celá řada jedinečných inovací, které vyvrcholili posledními modely této automobilky. Tím nejzajímavějším je určitě závodní prototyp, který nese označení Peugeot 908, který je osazen motorem 5,5 l V12 HDi.