Peugeot velmi agresivně rozšiřuje svoje portfólio. Po velikém a zároveň levném modelu 301 konkurujícímu například Rapidu nyní přichází s konkurencí pro malé stylové SUV vozy jako je novinka Opel Mokka.

Jako základ posloužila teprve před rokem představená 208čka, bylo tak možné postavit auto na výborném základu. Nárust rozměrů není vůbec zanedbatelný, nová 2008 se zvětšila na délku o 20 cm, na šířku o 5 cm a na výšku o 10 cm. Základní objem kufru činní 360 litrů, což je na segment malých vozů velmi zajímavá hodnota. Nejzajímavější hodnotu nenajdeme v rozměrech, ale oceníme zejména při návštěvě benzínky je pohotovostní hmotnost. Tu se povedlo udržet na zajímavé hodnotě 1045 kilogramů včetně řidiče. Bez řidiče se tedy dostáváme pod tunu, tento fakt se velmi pozitivně podepíše na spotřebě.

Zklamáním je nemožnost volby pohonu 4×4, náhradou má být elektronický systém Grip Control, který upravuje množství přenášeného výkonu na přední kola. Bude možnost zvolit ze 4 režimů nastavení – Sníh, Terén, Písek, ESP Off.

Peugeot 2008 bude k dispozici v první vlně s tříválcovým motorem 1.2 l e-VTi – 60 kW (82 k). Silnější verze třívalcového motoru 81 kW (110 k) a 96 kW (130 k) bude k dispozici později. Kdo bude chtít šáhnout po čtyřválcovém motoru bude mít k dispozici pouze 1.6 l VTi – 88 kW (120 k).

Naftové motory zastupuje 1.4 l HDi – 50 kW (68 k), 1.6 l e-HDi – 68 kW (92 k) a později bude k dispozici  1.6 l e-HDi – 84 kW (115 k).

Nový Peugeot 2008 bude k dispozici od začátku léta a do té doby si budeme muset počkat i na ceník, startovací cenu za „holátko“ vidíme lehce nad 300 tisíci korun.