BMW X3 je k dostání již od roku 2013. Jedná se o SUV, které využívá technologii trojkové řady značky a v posledních letech se stávalo jakýmsi jejím technologickým předskokanem. Nyní se představila již její třetí generace, která nese označení G01. Pojďme se podívat, v čem přináší změny.
Podíváme-li se na změny, které se na voze odehrály ve srovnání s předchozí generací, pak nás zcela jistě zaujme přední maska, kde se zvětšily charakteristické ledvinové průduchy, zúžili se světlomety a nový tvar dostaly i mlhovky, která již nejsou kulaté, ale jejich tvar je podlouhlý. Zadní část vozu se také lehce pozměnila, především pak zadní svítilny, které jsou evolucí předchozích, ovšem na zádi dostávají zcela jiný vzhled. Jsou vybaveny LED technologií, stejně jako přední světlomety. Za příplatek můžete zadní lampy vybavit tzv. prostorovou technologií. Na zádi se vyjímají také nové tvarové dvojité koncovky výfuku.
Boční pohled na vůz dává vyniknout především nově tvarovaným dveřím, které zaručují tu nejlepší možnou aerodynamiku. Pro svůj nový vůz si může nový majitel vybrat z 18“ či 21“ kol. Zajímavostí je také nová technologie použitá u bočních skel i předního skla, která má za úkol co nejvíce snižovat hlučnost uvnitř kabiny vozu. Ta nabídne zcela nový interiér, kdy středová konzole je opět lehce pootočena k řidiči, má mnohem méně hran a je, více oblejší. Potěší také štědrý prostor v zavazadelníku, který svou velikostí dosahuje 550 litrů, respektive 1 600 litrů. Výbavové pakety budou k dispozici jako xLine, Luxury Line a samozřejmě také sportovní M-paket.
O pohon novinky se postará hned několik benzínových agregátů a to 20i a 30i, které budou časem doplněny o nejsilnější dostupnou motorizaci M40i. Dieselová nabídka nebude již tak široká. I na BMW dopadly nejnovější trendy, a tak budou k dispozici jen 20d a 30d. Všechny motory budou párovány s osmistupňovou samočinnou převodovkou Steptronic. Manuál prozatím v nabídce není, ale najdeme zde některé z pokročilých systémů jako CoPilot,, Active a dokonce by mělo být k dostání i jakési poloautonomní řízení. O jeho fungování však zatím nejsou žádné informace.