Říkáte si, co se pod tímto tajemně složitým názvem ukrývá? Zasvěcenější již tuší, že se tu budeme bavit o opravdu ostrém automobilu. Tento automobil je opravdu hodně ostrý dokonce tak moc, že se jedná o nejostřejší italský supersport všech dob. A Maranello zde nehledejte.

Autosalon v Turíně nabídl prostor společnosti Mazzanti Automobil představit svou obrovskou specialitu. Tou je předělaná tři roky stará Evantra do verze Miilecavalli, která byla původně označována jako EV-R. Na tento vůz nás automobilka několik týdnů vnadila sérií videí, které více či méně odhalovala podobu jednotlivých částí vozu a nakonec dokonce celé, i když ne moc kvalitně.mazev10_57584095cddeb

Tento automobil se může pochlubit jednou zajímavostí. Jeho výkon totiž nedosahuje 900, nebo 950 koní, ale rovného jednoho tisíce. Jedná se tak o vůbec nejvýkonnější vůz, jaký kdy Italové vytvořili. Tento šílený výkon je generován vidlicovým osmiválcem o objemu 7,2 litru se dvěma turby a výkonem 736 kW. Zajímavostí je také použití šestistupňové sekvenční převodovky, která jen na zadní  kola posílá sílu 1 200 N.m.mazev30_5758409623b41

Z nuly na sto se tento šílenec rozjede 2,8 sekundy a jeho maximální rychlost dosahuje trojmístného číslo se čtyřkou na začátku! K jeho zastavení bylo potřeba vyvinout zcela unikátní karbon-keramické brzdy, což si vzala na starosti společnost Brembo. Ty zahalila pod svůj plášť kola OZ Racing obutá do plášťů Trofeo R od Pirelli. Díky tomu všemu je vůz schopen z 300 kilometrové rychlosti zastaví na nulu za sedm sekund.mazev40_5758409645275

Automobilka má již zákazníky pro tři kusy, a to i přesto, že vystavovaný automobil je jen prototypem. Prozatím je v plánu pětadvacítka vozů, zdali se jej podaří naplnit či nikoliv nyní záleží jen na poptávce. A cena? Ta prozatím není stanovena, ovšem předpokládá se více jak 23 milionů korun za jeden kus.