V loňském roce byl tento prozatím jen koncept představen na Tokijském autosalonu. Evropští fandové automobilů ho teď mohou obdivovat v Ženevě.
Musíme uznat, že tento vůz se designérům z Mazdy velice povedl. Pokud se podoba Takeri o mnoho nezmění, bude nová šestka jedním z nejsportovněji vypadajících vozů střední třídy. Vůz byl tvořen na základě současného designového trendu Mazdy, který se nazývá KODO – Soul of Motion. Tento trend je nejvíce patrný na přední masce, kde ostře řezaná linie vycházející ze spodní části nárazníku lemuje okraje masky chladiče a pokračuje až do horní části, kde se láme ke stranám vozu, kde linie pokračuje, prostupuje přední světlomety a pomalu se vytrácí. Tato linie víceméně vizuálně kopíruje tvar loga Mazdy.
Co se týče celkového vzezření Takeri, celý vůz působí velice agresivním dojmem, který je tvořen podařenou kombinací ostře řezaných linií, výrazné červené barvy, mohutné přední masky a skvěle vypadajících kol. Na zádi nás upoutá nevšední úprava světlometů, které jsou zapuštěné do karoserie vozu, čímž celá záď dostává zajímavý agresivní nádech. To ještě více podtrhuje dvojice čtyřhranných koncovek výfuků, které jsou opticky součástí zadního nárazníku.
Jedinečnost Mazdy Takeri, kromě svého vzhledu, spočívá v novém systému rekuperace brzdné energie nazvaný i-ELOOP, který ukládá získanou energii do kondenzátorů a ne do klasických baterií či akumulátorů, jako tomu bylo doposud. Tato změna umožňuje nové Mazdě rychle nabít i vybít kondenzátor a umožňuje ukládat velké objemy energie.
Koncept Takeri je poháněn 2,2litrovým motorem Skyactiv-D v kombinaci s šestistupňovým automatem Skyactive-Drive, který pohání přední kola.
Pokud nedojde k nějakým změnám, nová Mazda 6 by se měla začít prodávat ve třetím čtvrtletí tohoto roku a to ve čtyřech verzích – sedan, liftback, kombi a coupé (tato verze by se měla začít prodávat až o rok později).