Dnes již legendární motocykly Indian by se měli dočkat svého vzkříšení. Postará se o něho společnost Polaris, která plánuje jejich uvedení na trh na začátku motorkářské sezony 2014. Celkem by měli být k dispozici tři verze motocyklů, přičemž jejich základní ceny by měli startovat na částce okolo 600 000 Kč – tedy za tolik se budou v přepočtu prodávat v sousedním Německu.
Důvodem, proč se Polaris vrhnul právě na oživení této značky, jsou nejenom nostalgické důvody, ale také řada zkušeností získaných při vývoji motocyklu Victory. A že to firma myslí s vývojem více než vážně, dokazuje také fakt, že již bylo utraceno přes 60 miliard korun. Právo na prodej motocyklů pod touto značkou získal již v roce 2011, a tak nedávné stanovisko společnosti mohlo oficiálně potvrdit celou řadu spekulací, které se právě od té doby vedly. Nyní jim může být konec.
Motocykly Indian byly ve své době skutečně výjimečné a tento styl chce Polaris také zachovat. Budou tak kompletně v designu připomínající ona čtyřicátá léta, kdy byl typickým znakem nejenom všudypřítomný chrom, ale také mohutné blatníky, či typické poznávací znamení této značky – soška skleněného indiánského náčelníka.
Jak již bylo zmíněno, v nabídce budou celkem tři modely. Tím prvním je Chief za zmiňovaných 600 000 Kč, druhým bude Chief Vintage, který bude o 37 000 Kč dražší a celou trojku uzavře model Chief Chieftain, který se svou cenou vyšplhá na 657 000 Kč. Všechny tři motocykly budou mít rám odlévaný z hliníku, bezklíčový přístup, elektronický plyn, nebo také ABS či tempomat. To vše samozřejmě ve svých základních výbavách. Důvod je jednoduchý, a to konkurovat největšímu rivalovi, kterým je vyhlášený Harley-Davidson.
Jak se motocyklům na evropském trhu povede lze jenom spekulovat, ale vzhledem k prestižnosti značky se dá očekávat, že řada motorkářů skutečně nebude váhat a tyto stroje si velmi rádi pořídí. Mnohé z nich určitě zajímá i výkon, který však ještě nebyl zveřejněn. První odhady však naznačují, že by se mohlo jednat o fantastických 100 koní. Točivý moment je potom unikátních 160 Nm. To vše nabídnou dvouválcové motory chlazené vzduchem, které mají objem 1811 ccm. Je tak skutečně o co stát.