Když automobilka Opel poprvé představila svůj vůz Insignia, zvedlo to velkou vlnu pochvalných reakcí. Stejný efekt se dá očekávat i na podzim tohoto roku, kdy se tato automobilka chystá uvést na trh faceliftovanou verzi tohoto úspěšného modelu. Dočkat bychom se měli jak změn v interiéru a exteriéru, tak i změn v motorizaci. Pojďme se na hlavní změny podívat detailněji.
Pokud začneme u vzhledu vozu, i zde se udály poměrně velké změny. Kromě masky chladiče se nových tvarů dočkala i přední světla a výrazně přibylo chromovaných částí. Drobného redesignu se dočkal také samotný nárazník. Stejné změny čekala i zadní část vozu, kde si designéři vzali do parády taktéž nárazník i světla.
Přesuneme-li se do interiéru vozu, na první pohled nás zaujme především to, že se jaksi vytratila podstatná část různých tlačítek a jiných ovládacích prvků. V rámci usnadnění ovládání bude většina funkcí zakomponována do nové dotykové obrazovky o velikosti osmi palců. Podobné změny čekaly i středový panel, kde se vše vměstnalo do moderního touchpadu. Přesto řada ovládacích prvků zůstala na svých místech a tak nás čeká například nový multifunkční volant nebo systém ovládání klimatizace. Naprostou inovací je potom bezklíčové startování a ovládání hlasem.
Na začátku jsme zmínili, že se podstatné změny udály i pod kapotou. Zaměříme-li se na benzínové motory, tak ten současný, 1.6 Turbo o výkonu 132 kW již nesplňoval moderní trendy a proto byl nahrazen motorem 1.6 SIDI , který má o něco nižší výkon, a to 125 kW. Naopak však slibuje výrazně nižší spotřebu. Opel se rozloučil i s dvojicí motorů 2.0 Turbo s výkonem 162 kW a 2.0 Turbo 4×4 s výkonem 184 kW. Oba budou nahrazeny novým modelem, a to 2.0 SIDI Turbo s výkonem jako druhý vyřazený, tedy totožných 184 kW.
U turbodieselů nás žádná radikální změna nečeká, pouze dojde o rozšíření nabídky, a to o motor 2.0 CDTI, který bude nabízen ve dvou verzích s výkonem 88 kW nebo 103 kW. Hlavním lákadlem má být samozřejmě spotřeba. Ta se u stávajících modelů pohybuje na hranici 4,4 l na 100 km a má klesnout na hodnotu 3,7 l na 100 km. Díky tomu zajásají i všichni ochránci přírody, jelikož se Insignii podaří dostat na hodnotu 99 gramů CO2 na jeden ujetý kilometr.