Elantra se dnes na našich silnicích prohání již ve třetí generaci. Auto je oblíbené a proto není důvod, proč nepřivést v život generaci čtvrtou, která se nám možná poodhalí na letošním autosalonu ve Frankfurtu.

Elantra je tradiční sedan z dílen společnosti Hyundai, která se na našich silnicích objevila v roce 2000. První generace byla vyráběna až do roku 2006 a druhá generace do roku 2011. Od roku 2010 však již na asijském trhu řádil model třetí generace pod názvem Avante. A právě pro tyto dva chystá Hyundai nového potomka. Informovala o tom na svých facebookových stránkách.

hyel90_55d5d0ac85102

Podle dostupných fotografií by měl vůz stále disponovat dynamickými tvary, které ho tolik odlišili od předchozích generací. Ovšem otázkou je, jak se postaví k otázce evropského trhu. Je všeobecně známo, že Evropané sedany příliš nemusí, ty bodují spíše v Asii či na Blízkém východě. Ovšem co dalšího ještě Evropané nemusí, jsou prázdné kolonky v nabídce vznětových motorů, které Evropa tak moc miluje a je jasné, že Elantra pouze s nabídkou zážehových pohonů 1,6 a 1,8 prostě díru do Evropy udělat nemůže.

hyel95_55d5d0ad5b12d

Je tedy jasné, že bez turbodieselů v nabídce se Hyudai dál nepohne. Otázkou je, proč je současná Elantra nenabízí, když Hyundai-Kia má v nabídce motory CRDi řady U2 je otázkou. Možná v tom hraje svou roli model i30, kterému by zde Elantra dělala takovou menší stájovou konkurenci.

hyel93_55d5d0ad03ab8

Prozatím se tedy spekuluje, že v nabídce se objeví turbomotor 1.6 GDi o výkonu 129 kW, který by mohl být spojen se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, která se objevila již v modelu Santa Fe. Zdali se všechny tyto domněnky potvrdí či nikoliv uvidíme. A to nejspíše již brzy, protože Hyundai plánuje vůz poodhalit nejspíše již na blížícím se autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Sami totiž prozradili, že novinka již klepe na dveře.