Dokázali byste odhadnout, který ze segmentů je nejpopulárnějším v Evropě? Kombi? Malé městské automobily? Omyl! Evropě nyní vládnou SUV. K zákazníkům jich v loňském roce zamířilo 3,2 milionu, což je opravdu požehnané číslo.
SUV jedou
Těžko říci co se stalo, že se tyto malé traktory staly tak populárními. Velké množství z nich stejně jezdí po městech, většina lidí je stejně nevyužije kompletně celé, ani co se týče výkonnostního potenciálu, ani prostorového potenciálu, ale i přesto je všichni chtějí. Auta jsou to líbivá, veliká, máte z nich přehled a nikdy vás nenechají ve štychu to je pravdou. Ovšem pořizovací náklady, spotřeba a i samotná velikost mohou být někdy celkem problémem.
Spokojenost společností
Nejvýhodnější jsou však SUV zcela jistě pro automobilky. Využívat techniku a konstrukce menších vozů a proměňovat je ve vozy dražší, to je přeci zlatý důl. I proto automobilky trend neustále narůstající popularity SUV a crossoverů jen a jen podporují. Dělají to nejen svými kampaněmi, ale především modelovou nabídkou. Dalo by se říci, že momentálně má snad každá automobilka ve své modelové paletě hned několik vozů typu SUV, nebo crossover a to platí i pro takové automobilky, jako je Porsche, Bentley a v budoucnu třeba i Lamborghini.
Crossover
Pokud se zda bavíme o samotných SUV o crossoverech, vypadá to, že crossovery by do budoucna mohly dokonce SUV v prodejích přeskočit. Malá SUV totiž letí do vesmírných výšin, tedy alespoň jejich prodeje, a pokud si tento raketový nárůst tento segment zachová i nadále, budeme mít za chvilku v ulicích přecrossoverováno.
Nej SUV
Mezi nejprodávanější značky v segmentu SUV a crossover patří značky Nissan na prvním místě, poté Renault a Volkswagen na třetí příčce. To platí i pro naší zem, což se ovšem nejspíše do budoucna změní, poté co mladoboleslavská automobilka vloží své želízko do ohně v podobě nového SUV Škoda Kodiaq.