Většina roadsterů, které automobilka BMW představila světu, měli vcelku stejný koncept. Motor byl umístěn vpředu a poháněna byla pouze zadní náprava. Ten současný model s označením BMW Z2 však čeká velmi rapidní změna. Náhon budou mít pouze přední kola. Přední pohon a BMW? Mnoho z vás si řekne nesmysl. Všechno má svoje opodstatnění. Předokolky jsou levnější a v době automobilové recese se šetří. Úsporu pocítí jak automobilka, tak též i zákazník.
Pro přední pohon byla vyvinuta nová platforma s označením UKL, se kterou má BMW velké plány. A právě roadster Z2 má být tím prvním vozem, kde bude použita.
Změna však nepřichází pouze v tomto ohledu, ale také v samotné motorizaci vozu. A ta je pro mnohé možná ještě větším překvapením. Základní verze vozu by totiž měla obsahovat pouze tříválcový motor! Ten bude mít objemu 1,5 litru. Samozřejmě bude k dispozici i plnohodnotná čtyřválcová verze o objemu dvou litrů, s výkonem kvalitních 224 kW, tedy 304 koňských sil.
Dalo by se říci, že zoufat nemusejí ani příznivci naftových motorů. Toto vyjádření by však nebylo tak pravdivé, jelikož dostupné informace uvádějí, že onen naftový motor bude taktéž tříválec. Proto si někteří příznivci tohoto paliva skutečně zoufat budou. Přísné evropské limity jsou zkrátka neúprosné a tak musí vůz splňovat normy emisí pod 100 g/km. BMW muselo podlehnout nebo by mělo oplítačky s evropskou unií a kdo by se chtěl dostat do křížku s nejmocnější organizací v Evropě. ;)