Zatímco BMW 7 mělo při svém představení a představení modelových řad v základu vznětový šestiválec, nyní je situace mírně jiná. Základem je totiž čtyřválec, a navíc zážehový. Konkrétně se jedná o motor s označením 720i. Určitě je to jisté zklamání, jelikož původní motor samozřejmě dosahoval mnohem lepších výkonů, a to konkrétně 258 koní. Nový model motoru má však výrazně zvolnit, a nabídnout pouze 184 koní, jak je známo především z trojkové řady vozů, kde je právě tato motorová verze použita. Na luxusní limuzínu je to poměrně málo.
Na druhou stranu má tento krok dva pozitivní aspekty. Na sedmičkového bavoráka dosáhnou i ti, kteří mají hlouběji do kapsy, jelikož s touto motorizací klesne cena základní verze. Druhým pozitivním aspektem je to, že BMW udělá radost Bruselu, a to v množství emisí, které motorová jednotka produkuje. Rozhodně se však nedá očekávat, že by byl tento krok nějak zvlášť oslavovaný u těch, kteří o BMW uvažují. Naopak vůz tak opět o něco více sklouzává k obyčejné průměrnosti, a k nikoliv k vrcholným reprezentantům automobilového trhu, kam jistě sedmičková řada patří.