Běžně vám přinášíme novinky o klasických vozech, které má či bude mít ve svých garážích široká veřejnost a které jsou stylové i funkční zároveň. Dnes se však podíváme na vůz, ve kterém nepřevezete ani nákup, pěkně v něm fouká, když začne pršet, máte problém, je pěkně kostrbatý, surový, a na klikatých silničkách se dokáže postavit i super rychlým vozům. Řeč je zde o vozu Ariel Nomad.
Jistě si také vzpomínáte na vůz Ariel Atom, který připomínal mix mezi formulí a motokárou. Tak Nomád je jakýmsi tvrďáckým nástupcem tohoto modelu. Auto bylo vytvořeno v důsledku vyslyšení žádostí samotných milovníků Arielu. Ti chtěly automobil, který bude pracovat na stejné bázi jako Atom, bude mít i co nejvíce součástek, ale bude schopen zdolávat i terén a ne jen krásně čistý asfalt.

_sp_8136

Inženýři tak tedy učinily a z pod jejich rukou vzešlo toto dílo. Z původního Atomu má tedy jen přístrojová deska, volant, sloupek a stojan, pedálový box a podlahový panel. Vše ostatní je na Nomádu kompletně nové. I přesto však můžeme na Nomádu pozorovat podobné rysy, jako má Atom.

_sp_8242

Nomád je vybaven motorem o objemu 2,4 litru, který se běžně dodává do Hondy CR-V. To mu dává výkon 235 koňských sil, které ve spojitosti s tak lehkým vozem (jen 770 kg) dovedou udělat pořádnou rotyku. Poháněna jsou přední kola a vůz je vybaven šestistupňovou manuální převodovkou.

_sp_8907

Díky své ovladatelnosti a svižnosti je vůz jako stvořený do křivolakých zatáček, kde jej nerozhodí ani zhoršený povrch vozovky. Je naprosto přesný, pohodlný a o přesto že vás chrání jen trubková konstrukce, nebudete se nikdy bát pedál sešlápnout až na podlahu. Pokud tedy patří mezi extrémní milovníky rychlých vozů, pořízení tohoto blázna nebudete litovat. Někteří jej totiž označují za mezník v automobilové historii.

_sp_9679