V nedávné době zveřejnila Japonská automobilka Nissan dva naprosto dokonalé koncepty vozů, které odkazovaly jak na časy budoucí, tak i časy minulé. Jednalo se totiž o koncepty Freeflow a Nismo, které se vyznačovaly retro vzhledem s odkazem na starý model Skyline, který byl u modelu Freeflow přiznáván do posledních detailů, čímž vznikl ojediněle vyhlížející automobil hranatějších tvarů.
Ty se snoubily s technickou vyspělostí a moderní čistotou. Naopak model Nismo si zakládal na co největší aerodynamičnosti a jeho zbarvení připomínalo indiánského válečníka. Oba tyto koncepty sklidily obrovský úspěch a veliká spousta automobilových fandů si vozy okamžitě zamilovala.
Tento ohlas vyústil v oznámení, že v roce 2016 vyjede sériově vyráběný vůz, který bude vycházet právě z těchto dvou vozidel. Toto oznámení vyvolalo obrovské nadšení a nedočkavé očekávání jakékoliv nové informace o vývoji tohoto modelu s označením IDx.
Nyní se však pomalu ale jistě ukazuje, že realizace tohoto nápadu nebude možná. Tato informace vyplula na povrch z vrcholných míst Nissanu, které tvrdí, že momentální sestrojení platformy pro toto vozidlo, tak aby byl sportovní vůz s pohonem zadních kol cenově dostupný, zkrátka není možné. Dalším důvodem jsou také průzkumy, které ukazují, že sportovní vozy s pohonem zadních kol nejsou pro kupce tak atraktivní a vůz by tedy měl nízkou prodejnost i přes velmi pozitivní ohlas médií i fanoušků. Všechny tyto faktory tedy nahrávají verzi, že se IDx nebude realizovat.
Vedení však slibuje, že plány jen tak nesmete ze stolu, a bude se snažit vymyslet možnost jak IDx přeci jen do sériové výroby dovést. Nám tedy zatím bude muset stačit pohled na překrásný Nissan GTR, který také stojí za to. A IDx? Pevně věříme, že jednou jej přeci jen spatříme, protože už jen pohled například na Nissan Freeflow, v nás vyvolává pocity blaha.