Ve spolupráci s BMW vyvíjí Jaguar komponenty, pro nadcházející elektromobily. Zároveň však spolupráce zahrnuje i možnost využívání komponentů pro komerční vozy a toho se Jaguar nebojí využít.
JLR se stébla chytá
Automobilka Jaguar Land Rover se momentálně nachází v krizi, a proto hledá cesty jak co nejvíce ušetřit. Snižování nákladů postihlo i vývoj nových vozů, kde by JLR rádo využilo své smlouvy s BMW. Obě automobilky potvrdily společný vývoj elektrotechniky a Jaguar by snad měl využít i další komponenty z Mnichova.
Hovoří se například o motorech v podobě řadových šestiválců a snad i čtyřválců. Krom toho přichází v úvahu i pohonné jednotky pro hybridní systémy. JLP měl totiž již v minulosti lehké problémy s vývojem svých motorů. Očekávaný šestiválec dorazil se značným zpožděním a osmiválec bude dost možná muset zcela zkončit.
Nejnovější zprávy navíc hovoří o tom, že by JLR měl využívat i jednu z platforem BMW. Jednat by se mělo o architekturu FAAR s pohonem přední nápravy a motorem vpředu napříč, které by mohl využít ve svých nejmenších modelech.
Pro BMW by tato úzká spolupráce byla výhodná díky úspoře nákladů, což je s nastupující érou elektromobility velkým a významným plus. Ta si totiž vyžádá značné náklady na vývoj, za kterých mnohdy není ani 100 % šance na úspěch.
Výhodná by měla být spolupráce pro BMW i z toho důvodu, že její továrny jsou ve Velké Británii. Jeden ze závodů na výrobu platformy FAAR je Oxfordu a další na výrobu motorů je v Hams. Z nich je pak velmi blízko do podniků JLR, což by opět snižovalo náklady na logistiku.