Při pohledu do technické specifikace nové Mazdy 6 jsme odhalili velmi zajímavou a neobvyklou hodnotu. Mazda 6 ve verzi kombi má o celých osm centimetrů kratší rozvor, než její základní model sedan. Stejně jako rozvor je i délka vozu kratší.
Na interntetu už kolují různé teorie, proč se tak stalo. Podle některých tento krok Mazda učinila kvůli různorodosti trhů. Podle této teorie by měl být sedan určen primárně pro americký trh a kombi pro evropský. Z toho důvodu konstruktéři udělali sedan o něco delší, aby uspokojili nenasytné američany po prostoru uvnitř kabiny. Naopak evropané vyžadují, co největší užitnou prostoru a proto byl zkrácen rozvor ve prospěch kufru.
Rozluštění této hádanky se ukrývá, ale úplně někde jined. Mazda 6 stejně jako nová Mazda CX-5 prošla velmi drsnou odtučňovací kůrou. Základní verze s benzinovým dvoulitrovým čtyřválcem váží poue 1 375 kg, což je hodnota kterou mívají o třídu menší auta. Je nutné připomenou, kam Mazdu zařadit. Mazda 6 je auto střední třídy, v této kategorii najdete například Škodu Superb, Ford Mondeo či Volkswagen Passat. Například u nás nejprodávanější vůz střední třídy Škoda Superb váží o celých 200 kg více. Snížení hmotnosti neznamená ale pouze usnadnění ovladatelnosti, snížení spotřeby, ale i vyšší kroucení karoserie. Konstruktéři se s tímto problémem dokázali bravurně vyrovnat pouze u sedanu, protože u této konstrukce je možné umístit výztuhu za zadní sedadla. U verze kombi nebylo kam výztuhu umístit a tak se rozhodli pro zachování stejné tuhosti zkrátit rozvor a délku karoserie.
Pokud někdo z vás očekává verzi liftback, tak se nedočká. Stejně jako u verze kombi ani pro tutu karosářskou verzi není možné umístit výztuhu do kufru a tak se Mazda rozhodla tuto variantu nenabízet, což je veliká škoda (hlavně pro škodovkáře, zvyklé na tuto verzi u své Octavie či Superbu)