Nová generace již známého Fordu Kuga byla i nebyla představena na ženevském autosalonu. Nová Kuga jako taková je sice představena zcela poprvé, je ale téměř totožná s modelem Escape, který se prodává ve Spojených státech a Kanadě.

Nová Kuga se drží fordovského designu zvaný Kinetic design, tudíž využívá mohutné přední masky chladiče lichoběžníkového tvaru, typicky tvarovaných přední světlometů, čistých a rovných bočních linií a velmi širokých blatníků.

Nová Kuga je parametrově delší než předchozí generace, což se projevuje především ve zvětšeném zavazadlovém prostoru, který je nyní o 83 litrů větší. Právě toto rozšíření by mohlo zapůsobit na více zákazníků na českém trhu a zvednout tak prodeje nepříliš úspěšné předchozí generace, která kromě malého kufru utrpěla příliš vysokou cenou při uvedení na trh. Ford sice cenu po nějaké době snížil, rozhodně ale vysoká zaváděcí cena prodejům nepřispěla.

Nejvíce změn oproti předchozí generaci se ale ovšem událo v interiéru vozu. Oproti interiéru starší generace, který se podobal druhé generaci Focusu, který nepůsobil zrovna moderně je ten nový postavený ve stejném duchu jako třetí generace Focusu, což mu propůjčuje velmi nadčasový vzhled, který ale utrpěl na své ergonomii. Můžeme zatím jen hádat, do jaké míry se konstruktérům z Fordu podařilo ergonomii interiéru vylepšit.

Nová generace Kugy také dostala řadu nových pohonných jednotek. Patří k nim zážehový motor 1,6 EcoBoost, o kterém zatím nejsou známé výkonnostní parametry, a dvě varianty úsporného vznětového 2,0 Duratorq TDCi s výkonem 103 kW, resp. 120 kW. Tyto motory kombinují inteligentní pohon všech čtyř kol a vysokým výkonem těchto motorů a propůjčují tak vozu velmi dobrou dynamiku. Tento inteligentním pohon všech kol nepřetržitě monitoruje terén pod koly. Podle Fordu reaguje dvacetkrát rychleji, než trvá člověku mrknout. Tento systém tedy v reálném čase vyhodnocuje jízdní situaci a posílá na každé kolo právě tolik síly, kolik je v daném okamžiku zapotřebí.

Ford Kuga také ve své nové generaci nabízí mnoho komfortních technologií a to především bezdotykové otevírání pátých dveří pomocí nohy. Jakkoliv se to může zdát na první pohled zvláštní, nový systém budek nezaplacení, když přijdete k autu s plnou náručí zavazadel. Dveře zavazadlového prostoru se otevřou a zavřou pohybem nohy pod hranou spodního nárazníku a nemusíte nic odkládat na mokrou či špinavou zem. Další komfortní, ale již známá technologie je aktivní parkovací asistent, který sám navede vůz do parkovacího místa, které předtím sám nalezne.

Nová Kuga by měla být uvedena na evropský trh v průběhu letošního léta.