Ford na veletrhu v Šangaji velmi šokoval, když představil nový koncept modelu Escort. Jedná se o model segmentu C, tedy nižší střední třídy. Velikostně však Escort nedosáhne na Focus ve stejné karosářské verzi. Nový Escort by tak měl konkurovat levnějším modelům v segmentu C. Tedy zejména americkému Chevroletu Cruze, Škodě Rapid, Peugeotu 301, Renaultu Fluence a dalším modelům, pro které je nejdůležitější cenovka a ne nejnovější prvky výbavy. Konkurence v tomto segmentu a se zaměřením na cenu se velmi rychle rozrůstá, avšak Ford ještě nerozšířil svou modelovou linii o levnější vůz. Bohužel Ford zatím potvrdil výrobu modelu Escort pouze pro čínský trh a vývoz do ostatních zemí popřel. Tlak evropských zákazníků však bude zajisté velmi veliký a osobně doufáme, že se Escort začne dovážet i do Evropy a zejména k nám.
Stačí se podívám na fotografie a hned jde poznat, že se jedná o téměř sériový model. Přední maska odpovídá aktuálnímu designovému směr Fordu. Směrem dozadu se protahuje po celé délce decentní linie. Oživujícím prvkem zádí je jemná chromová lišta spojující obě koncová světla. Jediný prvek, který neprojde do serióvé výroby jsou stylové přední led světla, které jsou aktuálně pouze na okrasu, nikoliv na osvětlení silnice :)
Ford Escort – 32 roků výroby a nyní návrat
Ano je to tak, Ford Escort se vyráběl úctihodných 32 let. První generace modelu vyjela na silnice již v roce 1968. Druhá generace tohoto modelu se u nás proslavila zejména díky seriálu Profesionálového. Víte, kdo tento model šoféroval? Přeci Doyle. Uhodli jste?
Úplně poslední Escort sjel naposledy z výrobního pásu v roce 2000 a jednalo se o již sedmou generaci. Model Escort s celkovým počtem dvaceti miliony vyrobených vozů se však nedočkal nástupce a byl nahrazen modelem Focus. Nyní se však dočkáme návratu legendy, možná jenom v Číně :(