Molsheimská automobilka nedávno představila svůj nejnovější počin v podobě Chironu, který opět posouvá hranice automobilového maxima na novou laťku. Automobil se nyní představil také na okruhu la Sarthe, kde se jela slavná 24 hodinovka, a nevedl si zde vůbec zle.
Bugatti již zřejmě definitivně přesedlala na výrobu těch nejunikátnějších, sériově vyráběných vozů na celém světě. Již nadobro opustila závodní okruhy, kterým se v minulosti tak ráda věnovala, a kde se jí tak moc dařilo. Nyní se však značka vrátila na Le Mans, tedy jako jakýsi předvoj, společně se svou novinkou Bugatti Chiron, kterou zde testovala.
Ještě před samotným zahájením závodu vůz vystartoval na okruh, aby zde demonstroval svou brutální sílu. Verze, která se jen v malém lišila od té sériové, byla schopna vyvinout rychlost až 380 km/h. To znamená, že by vůz rychlejší než všechny ostatní speciály, které se účastnily samotného závodu, a které tak rychlé nebyly.
Automobil navíc prokázal tu vlastnost, že vysokých rychlostí s ním může dosáhnout v podstatě každý. Na la Sarthu jej totiž řídil osmapadesátiletý manažer Wolfgang Dürheimer, který dnes stojí na pozici generálního ředitele značky Bugatti. Řidičem tedy nebyl žádný profi jezdec, ale obyčejný člověk se standardními zkušenostmi.
Upřímně však, kdo by s tímto vozem rychle nejezdil, když výkon 1500 koní dokáže poskytnout maximální rychlost až 420 kilometrů v hodině a to je ještě omezen elektronickým omezovačem. Předpokládá se, že by mohl ještě mnohem rychleji.
Celkově bude vyrobeno 500 kusů tohoto vozu, přičemž již nyní je evidována na 200 objednávek. První majitelé se vozu dočkají již tento rok na podzim. Ze svých peněženek pak při placení budou muset vytáhnout více jak 2,4 milionů eur, tedy asi 65 milionů korun. Právě to je základní cena vozidla v širém světě známém jako „Širón“.