Očekávané BMW X2 se konečně dočkalo své oficiální premiéry. Jedná se o zvýšený, oplastovaný hatchback, který je dokonce menší než model X1, ovšem se kterým sdílí svou architekturu.
BMW se rozhodlo rozšířit svou rodinu vozů X o kompaktní crossover jménem X2. Představen byl již v loňském roce, coby koncept a do prodeje by se měl dostat v březnu příštího roku. Zájemci se mohou těšit na automobil, jehož základní silueta zůstala věrná konceptu, ovšem jednotlivé detaily dostaly citlivější charakter. Automobilka hovoří o novince jako o sportovně aktivním kupé. Celková koncepce však připomíná svýšený hatchback, čímž novinka naznačuje i budoucí podobu modelu X1.
Automobilka sama však klade velký důraz na oddělování novinky od ostatních modelů řady X. Automobil má odkazovat na někdejší modely 2000 CS a 3.0 CLS. V případě novinky pak budou k dispozici varianty M Sport a M Sport X.
Základ samotného automobilu tvoří platforma UKL a to znamená pohon na přední kola a motor napříč, stejně jako u modelu X1. S ní novinka sdílí také stejný rozvor nebo koncepci palubní desky. Pro X2 bude k dispozici i bohatá nabídka příplatkového vybavení od nejrůznějších asistentů až po Wi-Fi hotspot či adaptivní tempomat s funkcí Stop and Go.
Co se motorové nabídky týče, prohlédněte si přehlednou tabulku:
Verze | sDrive20i | xDrive20d | xDrive25d |
Pohon | 4×2 | 4×4 | 4×4 |
Zdvihový objem [cm3] | 1998 | 1995 | 1995 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min] | 141/5000-6000 | 140/4000 | 170/4400 |
Točivý moment [N.m/min] | 280/1350-4600 | 400/1750-2500 | 450/1500-3000 |
Převodovka | 7DS | 8A | 8A |
Max. rychlost [km/h] | 227 | 221 | 237 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 7,7 | 7,7 | 6,7 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,5 | 4,6 | 5,1 |
Pohotovostní hm. [kg] | 1460 | 1600 | 1585 |
Základní cena [Kč] | 997.100 | 1.098.500 | 1.142.700 |