Koncern Volkswagen na první pohled nevykazuje nic, co by naznačovalo, že si v posledním roce prošel velkými nepříjemnostmi ve spojení s aférou dieselgate. Jak to však vypadá, problémům stále ještě není konce.
Automobilka se nyní rozhodla stáhnout z některých automobilových závodů a to hned z těch nejvyšších pater. Volkswagen odmítl účast na vytrvalostním mistrovství světa, kde měly závodit vozy s hybridními motory. Navíc se nyní vede debata i nad účastí v rallye, díky čemuž by mohl vypadnout nejvyšší hráč této soutěže a otevřel by se prostor pro další značky.
Automobilka má totiž v současné době oči upřené někam zcela jinam. Vypadá to totiž, že se objevila nová nepříjemnost s dalším softwarem. Tentokráte se jedná o vozy Audi, díky kterým se možná rozhoří nová emissiongate.
Jde o geniálně jednoduchý trik týkající se emisí CO2. Podle výzkumů měla Audi používat jakousi vychytávku, díky které měly jejich vozy vykazovat menší produkci oxidu uhličitého v laboratorních podmínkách, oproti standardním podmínkám při jízdě na silnici. Celý princip spočíval v tom, že se program deaktivoval v momentě, kdy se volant vychýlil o 15 stupňů doprava či doleva. Takže se nejednalo o stejný princip jako u skandálu s TDI.
Tento problém se týká jen starších vozů se samočinnou osmistupňovou převodovkou s interním označením AL 551 od ZF. Z toho vyplývá, že se jedná zejména o modely řady A8, Q5 a Q7 s pohonem všech kol. A zároveň to znamená, že by se problém mohl týkat stovky tisíc automobilů.
Tento software však automobilka nepoužívá od května tohoto roku, což znamená, že nové automobily se bát nemusí. Zajímavé je, že o podvůdku se ví již od letošního roku, ovšem na světlo vyšel až nyní. Co je důvodem netušíme. Automobilka se k celému problému prozatím nevyjádřila, takže musíme čekat.