Premiéra, v pořadí již třetí, generace sportovně laděného vozu od společnosti Audi, která nese označení TT, proběhla před čtyřmi měsíci na ženevském autosalónu. Nyní je tento vůz již oficiálně zařazen do výroby a my se nemůžeme dočkat, až se začnou první kusy prohánět i na našich silnicích.
Výroba vozu byla zahájena na konci července v Maďarsku, přesněji v továrně u města Györ. Tato továrna má již s modelem TT bohaté zkušenosti, jelikož byly právě zde vyráběny i předchozí generace tohoto vozu. O tom svědčí také ten fakt, že z 30 000 zaměstnanců firmy se právě tři tisíce z nich přímo podílí na výrobě tohoto automobilu a všichni byli vysláni na speciální školení do německých továren, kde se učili specifika tohoto nového vozu.
Třetí generace TT je postavena na platformě MQB. Avšak nenechte se zmást, od Golfu či A3 se tento vůz výrazně liší. Sdílí s nimi jen několik málo částí jako jsou například části podlahy. Většina skeletu je však naprosto specifická a od zbylých modelů odlišná.
Při zahájení prodeje bude TT dostupné pouze ve třech motorových verzích. Benzínové agregáty bude zastupovat 2.0 TFSI o výkonu 169 kW, který bude pohánět přední kola přes manuální převodovku, popřípadě všechna čtyři přes dvojspojku S tronic. Výkonnější benzínová verze v sobě bude ukrývat motor o výkonu 228 kW a tato verze bude nést označení TTS. Turbodiesely jsou zde zastoupeny 2.0 TDI ultra o výkonu 135 kW.
Výrobce tohoto sportu doufá ve stejný úspěch, jaký zažily dvě předchozí generace, kterých se prodalo k půl milionu kusů. Debut si nová verze zatím odbyla jen v kupé, avšak s roadsterem se taktéž počítá. Spekuluje se však i o další karosářské rozšíření, které by mohlo přinést například SUV či sportovně laděného sedanu. V současné době se v továrně v Györu vyrábí také Audi A3 sedan a Audi A3 Cabriolet.