Pneumatiky vždy byly jednou z nejdůležitějších částí vozu, protože právě prostřednictvím nich dochází ke styku s vozovkou a jejich kvalita se projeví na celé jízdě. Ačkoliv je trh plný různých pneumatik co do druhů, tak do velikostí, vždy musí splňovat potřebné parametry.
V dnešní době lze zakoupit i levné pneu, které je plně uspokojí všechny požadavky řidiče. I přes ty nejlepší parametry však může dojít k defektu. K této situaci obvykle nikdy nedochází jen tak, ale příčinou bývá nejčastěji nepozornost řidiče, nebo jeho nezájem se o vůz starat. Každý vůz je tvarem symetrický a jeho váha se rovnoměrně rozprostírá ne 4 bodech, které představují právě kola vozu. Pokud je jen jediná pneumatika více, či méně, nahuštěná, tak vždy vznikne nepoměr a daná pneumatika je rovněž více zatěžována než ostatní.
Příčiny defektu
O defekt se následně postará již jiný tlak. Pokud jde jen o drobný rozdíl, tak ho nemusí řidič ano nijak zaznamenat a rovněž pneumatika nemusí nijak reagovat. Problém nastává především při silném podhuštění, kdy je jedna pneumatika více splasklá a její struktura je tak nesrovnatelně více zatěžována. Řidič by měl pravidelně stav pneumatik kontrolovat. Využívají se již pneumatiky bezdušové, jsou sice odolnější, ale i tak může snadno dojít k jejich poškození. Pokud je nízký tlak v pneumatice výrazný, tak by to měl řidič poznat již na samotné jízdě, kdy se vůz více natáčí na jednu stranu. Pneumatiky je vhodné pravidelně kontrolovat i vizuálně, jelikož i na první pohled lze odhalit, jestli je jedna pneumatika splasklejší, než 3 ostatní.
Skutečnost, že je jedna pneumatika méně nahuštěná, obvykle není jen tak. Může se sice stát, že byl řidič nepozorný a jedno kolo nedofoukl, ale ve většině případů je pneu píchlé o postupně uchází. Může se jednat i o velmi drobný otvor, kterým může vzduch unikat i velmi dlouho. Pokud na vozovce někdo zjistí, že je jedna pneumatika měkčí, tak by měl toto zjištění okamžitě řešit. Pokud je nutné se dostat na místo určené, tak lze pneumatiku například jen dofouknout u čerpací stanice, ale tak jako tak by řidič neměl otálet s opravu nebo výměnou pneu.
Výměna i oprava by vždy měla probíhat v autoservisu, kde může řidič sáhnout i po kvalitních pneu Continental ContiWinterContact TS 850, které lze koupit i po internetu. Model Continental TS 850 si získal velkou popularitu díky unikátním vlastnostem, které zajistí skvělou ovladatelnost a bezpečí na jakékoliv vozovce.
Oprava pneu
Opravy pneu jsou v dnešní době již mnohem snadnější. Mnoho řidičů již disponuje asistenční službou, která se o tento problém postará sama. Pokud ne, tak jsou na trhu i takzvané pneumatiky “run flat“, které mají zesílenou bočnici a ani při silném podhuštění nedojde k rychlému defektu. Mnoho nových pneu se při píchnutí již záleží samo a to díky speciální těsnící vrstvě. Tak jako tak by však mělo být samozřejmostí u sebe vozit přinejmenším lepící sadu, lepící tmel, nádobu se vzduchem doplněnou o adhezivní složku nebo alespoň lepící sprej. Ten, kdo se se o pneu pravidelně stará, tak mu na vozovce hrozí podstatně menší rizika než u řidičů, kteří berou pneu na lehkou váhu.