Jeep Wrangler byl vždy odrazem čistě off-roadové záležitosti, která nesloužila jen k tomu, přepravit osobu z bodu A do bodu B, ale také přinášela svému majiteli velké usnadnění práce a hlavně požitek z jízdy v terénu. Jeep na tento model nedá dopustit, a proto si pro nás na rok 2018 připravuje zásadní novinku, v podobě nové generace tohoto skvělého vozu.
Tou doposud největší novinkou, která se ve Wrangleru objeví, je použití osmistupňové automatické převodovky. Vyplývá to z dokumentu pro komisi pro cenné papíry a burzy, ze kterého vyplývá, že moderní osmistupňová převodovka z dílen německé ZF Friedrichshafen AG, bude použita ve všech modelech Chrysleru s pohonem zadních kol, kromě největších trucků Ram a sportovních modelů Dodge Viper.
Důvodem proč Chrysler podstoupil toto opatření, je snaha o co nejnižší flotilové emise oxidu uhličitého. Tato převodovka, kterou si Chrysler v licenci sám vyrábí, totiž velmi výrazně přispívá ke snížení spotřeby paliva a zároveň tedy ke snížení emisí. V případě Wrangleru to bude snížení v přepočtu o devět procent oproti dnešní pětistupňové samočinné převodovce.
Nová generace tohoto Jeepu by také měla dostat hliníkovou karosérii. To povede ke snížení hmotnosti celého vozu a s tím také ke snížení spotřeby. Karoserie bude uzpůsobena k použití nové převodovky, o což se snažil Jeep i u momentálního modelu, avšak převodovka do vozu zkrátka napasuje.
I přes ten fakt, že bude karoserie využívat hliník, by si měl nový Wrangler zachovat rámovou konstrukci a tuhé nápravy. Díky tomu by se měly zachovat jeho skvělé terénní vlastnosti. Tento Jeep by měla však velmi výrazně myslet hlavně na spotřebu. Dostane prý dokonce i menší motor, než kterým se může pochlubit nyní, což by mohlo znamenat konec využití 3,6 litrového šestiválce.
Uvidíme tedy, s čím se Jeep představí a zdali to bude opět stát za to.