Letošní Tour de France je již v plném proudu a jejím hlavním a hrdým sponzorem je, již tradičně, automobilka Škoda. Téměř všechny stáje využívají jako podpůrné vozidlo právě automobily od společnosti Škoda Auto. Avšak pozorní diváci si mohli všimnout také netradičního obrázku a to starého dobrého Jaguáru s nosiči a koly na své střeše.
Nejednalo by se zase tak o velké vybočení z klasických podpůrných vozů, pokud by oním automobilem nebyl Jaguára F-type, tedy to nejrychlejší kupé, které momentálně Jaguár nabízí. Automobil byl přestavěn divizí Special Vehicle Operations, ve zkratce SVO, která se snažila Jaguára maximálně vylepšit a upravit tak, aby byl jezdcům vždy nápomocen.
Šťastnou stájí, které vůz slouží je tým Sky, který díky svým špičkovým závodníkům atakuje první příčky celé Tour jak v kategorii jednotlivců, tak i soutěži celých stájí.
Automobil v barvách týmu Sky má do zavazadlového prostoru vyveden speciální elektrický přívod, který slouží pro zapojení mikrofonů, rádii a dalších elektronických pomůcek využívaných při závodech. Další velmi zajímavou vychytávkou na tomto vozu je umístění držáku na jízdní kola, který je umístěn na místě zadního okna. Díky tomu trčí přední kola kol vzhůru k nebesům.
Ve voze byl zachován pohon, který zajišťuje kompresorem přeplňovaný osmiválec o výkon 550 koní, tedy 404 kW a točivém momentu 680 N.m. Řidiči tak stačí jen lehce polechtat plyn a je dávno před všemi závodníky pelotonu.
Nic proti Octáviím a Superbům, které se prohání mezi závodníky. Srdce české se při pohledu na ně vždy dme pýchou, avšak Jaguár působí pravdu stylově a svižně. Jeho dravý vzhled dodává celému závodu ještě větší dynamičnost a atraktivitu. Pokud by se i v budoucnu objevovali na Tour podobné vozy, vůbec bychom se nezlobili. A co vy?